Jag skriver skönlitteratur. Det som jag hoppas ska bli min debutroman valsar nu runt på förlag sedan en månad ungefär. Fick förresten mitt livs första refuseringsbrev i veckan. (Yes! Lifegoal!
) Arbetar nu med det jag, återigen hoppas, som ska bli min andra roman. Jag har skrivit länge men mer seriöst sedan jag för två år sedan gick en skrivkurs i regi av Folkuniversitetet under ledning av Anders Fager, mest känd för spindelkonungar och svenska kulter. Det var ta mig fasen det bästa jag gjort.
Jag lyssnar på musik. Helst vinyl. För det är ett magiskt medium. Jag har en skivsamling jag byggt på sedan det tidiga 80-talet och som aldrig kommer att bli komplett. Mina hjärtegenrer är punk och ska men jag tror knappt det finns några genrer jag inte har plattor i. Andra favoriter är 70-talshårdrock och 50-talsjazz. Jag lyssnar även gärna på livemusik, även om det pga reasons inte blivit så mycket av den varan på ett tag nu.
Jag är med och driver en folkpark, Skå festplats, ute på Färingsö där jag bor. Jag är en av ett antal entusiaster som ideellt driver den som en förening. Det tar en stor del av min fritid under sommarhalvåret. Vinterhalvåret ägnas åt att planera och längta tills vi kan öppna. Vi har ett stort antal arrangemang med allt från spelningar, bakluckeloppisar och motorträffar, till vad som är både vår och gästernas favorit, frukost- och våffelbuffe med melodikrysset i radion. Vi har haft ett stort antal spelningar genom åren med, för att bara nämna några, Stefan Sundström, Jens Lekman, Nynningen, Club Killers och Mikael Ramel. Vi har även till och från anordnat festivaler som t ex Den bästa sommaren och Stockholm Hardcore Festival.