Nekromanti Vad har ni för rollpersoner i er spelgrupp? ...

Nightowl

Champion
"Men hur kul är det att spela gulmögel?"

Rollspel är inte ROLIGT! Rollspel är en KONSTART!

Lite mer seriöst, själv har jag saknat ECL för djur och digerdjur, av diverse skäl.

Erik

Staffan

Myrmidon
Bystmått [OT]

Förutom jag själv, Fatima Hamoud, level 2 Human sorcerer med jättestora bröst (Med charisma 18 är det lätt att falla för frestelsen)
Hmm. Det enda spel jag sett med regler för bystmått är Macho Women With Guns, där bystmåttet i tum är lika med 3 gånger ens värde i Looks (som funkar på en GURPS-skala på ett ungefär). Om man har nackdelen Topheavy är det i stället 4*Looks.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Du måste ju förstå ...

... att när jag skriver »han« så måste du tänka dig att det följs av »s rollperson« (inte varje gång, men i mitt förra inlägg).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Inga regler för..

...bystmått fanns med i The Foundation, ett superuselt d20-rollspel, men de angav bystmått i speldata för de snygga kvinnliga (ofta sexuellt överaktiva) hjältinnorna.

Ett riktigt dåligt spel, med sunkig kvinnosyn. Dessutom var det fantasilöst och dåligt skrivet, och reglerna var dåligt implementerade.

Magnus

Storuggla

Champion
Re: Inga regler för..

"men de angav bystmått i speldata för de snygga kvinnliga (ofta sexuellt överaktiva) hjältinnorna."

Eh... jaha... fanns det någon som helst mening med detta? Alltså... påverkade det spelet i någon som helst aspekt eller var det bara rent dravel? Jag har svårt att se något som helst användnignsområde för det.. annat än som positiv modifikator när man försöker övertala tonnårspojkar. ...Eller karlar ihuvudtaget.

<font size="1"> Ooooj vad oseriös jag var! Det var inte seriöst menat så ät inte upp mig snälla! </font size>

Storuggla, Hot Dog Mambo!

Jaak

Warrior
Epic...

Anoo, 5 abjurer, 19 incantratrix, 5 arch mage, 10 arcane lord, psion 1

Aligement:vet inte riktigt. inte god iaf
Ålder:ca 28 år
Ras:började som människa har undertiden vart lich, drow, alv..
Kön:har faktiskt växlat mellan kvinna och man men mest man
Karaktär:maktlysten och fåfäng

Netfeed

Swashbuckler
Re: Jämlikhet för orcher

Däremot är det inte lika troligt att en sådan rollfigur passar in i varje spelledares kampanj

men det gör en halv-orc?

Netfeed

Swashbuckler
Re: Vad har ni för rollpersoner i er spelgrupp? ..

Men... Ranma 1/2-syndrom? Menar du att han blir en kvinna vid kontakt med vatten eller att han har en hoper fästmöer som jagar honom?

han kanske blir en gris =)

Staffan

Myrmidon

En halvorc kan mycket väl komma från ett mer eller mindre civiliserat samhälle, som ett resultat av en tillfällig förbindelse mellan orc och människa (oftast i samband med att orcband gör en räd mot människoby).

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det fanns ingen som helst...

...funktion för det hela i spelet. Det verkar helt enkelt varit en övning i fritt skrivande, och då var det tydligen viktigt för skribenten att bystmått fanns med. :gremconfused:

Magnus

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Man spelar givetvis maktkamper mellan olika mögelfraktioner, eftersom alla är lika sega bestämmer man sig bara för att alla "minuter" i grundreglerna byts ut till "veckor". I en mixad grupp kan det vara vanskligt, det håller jag med om.

Netfeed

Swashbuckler

jo men det finns väl civiliserade orc:er med eller?
vem säger att bara för att man är född orc inte kan vara civiliserade eller smart?

Dante

Staff member
Förtydligande ...

Hej igen!

Egentligen var jag intresserad av att se era rollpersoners stats, snarare än att få en generell beskrivning.

Vad jag vill veta (eftersom jag är leg. reglofil) är alltså hur ni använt reglerna för att få rollpersonerna som ni vill.

Staffan

Myrmidon

De flesta världar har inte civiliserade orcer. Om nu världen ser annorlunda ut än "standard"-D&D så är det en annan femma, men per default så lever orcer i barbarstammar och är allmänt ociviliserade.

Feliath

Swashbuckler
Aj håken...

...det var nog mitt fel att det blev fel :gremblush:

Jag kan tyvärr fortfarande inte rollpersonernas stats, så jag kan inte hjälpa dig, heller. :gremfrown:

Ber om ursäkt, i alla fall...

Quan'talis

Swashbuckler
Just det

Det var Feliath som fick mig att göra det! Jag skulle aldrig ha beskrivit rollpersonernas personlighet eller historia om inte Feliath hade förlett mig från den enda sanna vägen.

Nåja, allvarligt talat tycker jag att det blev mycket intressantare så här. Jag bryr mig inte särskilt mycket om stats ens när det gäller mina egna rollpersoner, så en hel tråd med andra människors siffror hade varit totalt ointressant för mig.

JPS – som inte läste siffrorna i Dantes inlägg

Dante

Staff member
Personlighet schmersonlighet ...

Jag vill veta hur ni utnyttjar reglerna för att få rollpersonerna som ni vill.

En rollpersons personlighet behöver ju inte vara D&D-specifik. Man kan ju spela kolerisk, utåtriktad kleptoman med sjuk humor under i stort sett vilket regelsystem som helst.

Feliath

Swashbuckler
Eheh...*skruvar sig*

Jag skulle aldrig ha beskrivit rollpersonernas personlighet eller historia om inte Feliath hade förlett mig från den enda sanna vägen
OK, när du formulerar det så, verkar det onekligen lite...öhm...ja. :gremblush:
Jag tänkte bara att eftersom jag började med att skriva sådär fel, så orsakade jag missuppfattningen.

Bäh. :gremcrazy:

Efreet

Veteran
Har faktiskt precis tänkt starta en ny kampanj där jag skapar karaktärer. Och kampanjen ska börja med The Sunless Citadel. Har bara hunnit skapa en rollperson:

Thella Grimsoul - En Sun Elf Ranger. Har låg (7) Str, medel (14) Dex och hög (17) Con. Wis, Int och Cha på 11.

Född av föräldrarna som uppfostrat honom hela barndomen. Han är just nu 133 och jagar. Kommer ifrån en underklassfamilj.