Oavsett om det är systemlöst, friform, forge, hemmabygge eller egnablad till befintligt system, vad vill ni ha med om ni får önska?
Själv brukar det bli:
Namn
Spelarens namn
Kön
Ålder
Utseende (illustration)
Färdigheter (vad den är bra och dålig på)
Xp (även om jag inbland undrar varför, så skrivs det nästan alltid med)
För mig känns det minimalsistkiskt lagom, men sedan ser man saker som Prime Time Adventure som saknade en del av punkterna och hade andra istället. Vilket väkte frågan vad som ni känner som mini.
Sedan finns det alltid massa godis som man kan lägga till, själv brukar jag ofta ha någon kampanjgodis som kan vara allt från karta över karaktärens bostad, till valspråk eller något annat, designat för att man ska klura ett steg extra på sin karaktär.
Själv brukar det bli:
Namn
Spelarens namn
Kön
Ålder
Utseende (illustration)
Färdigheter (vad den är bra och dålig på)
Xp (även om jag inbland undrar varför, så skrivs det nästan alltid med)
För mig känns det minimalsistkiskt lagom, men sedan ser man saker som Prime Time Adventure som saknade en del av punkterna och hade andra istället. Vilket väkte frågan vad som ni känner som mini.
Sedan finns det alltid massa godis som man kan lägga till, själv brukar jag ofta ha någon kampanjgodis som kan vara allt från karta över karaktärens bostad, till valspråk eller något annat, designat för att man ska klura ett steg extra på sin karaktär.