Rangertheman
Myrmidon
Jur. kand, jobbat mycket inom IT och har nu landat i offentlig upphandling
Ja, det hade ju varit intressant att se vad folk faktiskt har gett ut också. Jag känner ju till exempel att kunskap inom grafik och förtrogenhet med hela den branschen hade varit till stor nytta, medan jag i min faktiska produktion mer känner mig som en insnöad akademiker som inte riktigt vet vad folk relaterar till eller hur man gör att ett projekt får luft under vingarna.Min fördom är att det finns en överrepresentation av grafiker etc. bland de som faktiskt ger ut rollspel.
Själv är jag pol mag i statsvetenskap jobbar som statstjänstemän.
Sambandsbefäl på en stadsskyttebataljon i kungens jättelajv. Typ se till att tusen pers kan prata med varandra när de krigar.... vad har ni för bakgrund i fråga om utbildning ...
Jag började yrkeslivet som programmerare.... och yrke?
Jag fick lära mig LaTeX när jag studerade, jag formger mina spel i det verktyget än idag, 20 år senare.Har denna varit till någon nytta i rollspelsskapandet?
QFT! Reglerna för eu-medborgare i Sverige i kontakt med olika myndigheter är lika krångligt som att brottas från hästrygg i de flesta crunchiga spela!Alldeles för många rollspelstexter liknar EU-regulationer för mycket på fel sätt och för litr på rätt sätt.
Jag har växt upp med rollspel - spelat sedan jag varit sju år gammal. Klart min hobby påverkar vad jag tycker är kul och vilka intressen jag har. Så jag skulle nog säga att min hobby var ett stort inflytande till varför jag valde att läsa media/kommunikation med grafisk design, mänsklig kommunikation, filmproduktion, projektledning, användbarhet, 3d-animering, (web)programmering och en sjuhelvetes massa matte som jag aldrig orkade göra klart. Jag har sedan skapat rollspelsprojekt för att fördjupa kunskaperna av delar i min utbildning jag tyckte var intressant.Att vissa jobb är vanligare än andra bland folk som skriver rollspel är, misstänker jag, inte en känsla jag är ensam om.
Vilket är intressant, eftersom jag också upplever att mina utbildningsval påverkats av mitt rollspelsintresse och helt olika dessa. Historia, religionsvetenskap, idéhistoria och liknande har definitivt legat närmare de intressen rollspelande väckt hos mig.Jag har växt upp med rollspel - spelat sedan jag varit sju år gammal. Klart min hobby påverkar vad jag tycker är kul och vilka intressen jag har. Så jag skulle nog säga att min hobby var ett stort inflytande till varför jag valde att läsa media/kommunikation med grafisk design, mänsklig kommunikation, filmproduktion, projektledning, användbarhet, 3d-animering, (web)programmering och en sjuhelvetes massa matte som jag aldrig orkade göra klart. Jag har sedan skapat rollspelsprojekt för att fördjupa kunskaperna av delar i min utbildning jag tyckte var intressant.
Är det en specialfärdighet som kommer med yrket? Tinah som skrivit bland annat barnaröster till utanfrid (kanske det sorgsamaste jag spelat) är också socionom.Socionom och socialsekreterare. Vilket är varför allt jag skriver är så midnattsmörkt.