Nekromanti Vad heter er spelgrupp?

anth

Vetefan
Inspirerad dels av Sapient
Sapient said:
Alla spelargrupper borde heta saker som skulle få Did & Björn att få hjärtattack! Saker som "The most secret order of Gygax", "Legion of Chthulu, Gothenburg chapter" osv.
dels av tuffa idrottsklubbar som Malmö Redhawks, Växjö Lakers, Dragons, Vikings och Balrog - undrar jag:

Vad heter er spelgrupp?

Kom igen nu! Får jag höra några riktigt tuffa namn?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
anth said:
Inspirerad dels av Sapient
Sapient said:
Alla spelargrupper borde heta saker som skulle få Did & Björn att få hjärtattack! Saker som "The most secret order of Gygax", "Legion of Chthulu, Gothenburg chapter" osv.
dels av tuffa idrottsklubbar som Malmö Redhawks, Växjö Lakers, Dragons, Vikings och Balrog - undrar jag:

Vad heter er spelgrupp?

Spelgänget

Man Mountainman

Storsvagåret
När jag fortfarande bodde i Uppsala, och Feliath fortfarande var en entitet i sinnevärlden, så hade vi "Uppsala metropolitiska sällskap".

Chryckan

Swordsman
The One Ring Söderort.

Har aldrig brytt mig om namn på grupper men insåg med den här tråden att eftersom FB-grupperna man använder för att organisera spelgrupperna alltid måste döpas till något så har ju faktiskt de flesta av mina grupper någon sorts namn numera.

Xyas

Swashbuckler
anth said:
Får man bara svara om man har tuffa namn? :gremtongue:

När vi var yngre (mycket yngre) gav en av våra föräldrar oss ett namn som fastnade. Sedan dess har både spelgruppen och kompisgänget som utgör den refererats till som Gandalfs Glada Gossar.

Jocke

Man med skägg
Min första spelförening när vi gick i mellanstadiet hette först "The Blue Darknuts" efter fienden i Zelda, sedan bytte vi namn till De Odödas Förening, då var vi säkert 13-14.
Föreningstidningen De Odödas Journal kom ut flera gånger. Ganska överflödigt då vi alla gick i samma klass.

Min förening jag spelat med de senaste 15 åren eller så heter Boningen när vi är författare av konventsäventyr, fanzines, bloggar osv.
Men vi heter Bedlam (eller oftast BEDLAM) när vi spelar.

Om ni undrar varför vi har två namn så skrev jag en bit om det, men det blev så internt att jag har lagt spoilertaggar.

Jag tror att skillnaden kom sig av att Mäster Johans Boning och Bedlam inte hade samma medlemmar från början.
Så när vi skulle på konvent och härja - för vi var ganska härjiga i både vår spelstil och person på den tiden så var det skönt för Johan att inte vara synonym med sidan.

Längre fram i tiden så blev Boningen ganska härjig och taskig och vi ville kunna åka på konvent utan att behöva representera den sidan av oss hela tiden för vi var aningen lugnare - om än fortfarande fysiska i vår spelstil.

Nu är det ju ungefär samma lika, vi håller mer eller mindre samma ton på bloggen som afk. Men vi skiljer fortfarande från att umgås och att jobba med oklia etiketter. typ.

Konrad Konvalj

Myrmidon
I urminnes tider när vi var unga och oskulder hette vår spelgrupp -Skärså Konflikt-& Rollspels Förening- inte supercoolt direkt.

Det namnet var ju inte tillräckligt frescht efter oskuldens dagar, och då bytte vi namn till SKRF -den röda apan-

Numera är vi alla gamla stötar som inte är berättigad bidrag från Sverok, men föreningen lever kvar ändå.

chrull

Stockholm Kartell
Vi borde heta "The League of Extraordinary GentleMurderHobos".

Leon

Leo carcion
Tidigare föreningsnamn

Calmus

Två streck akter om tvärs (om katten själv far välja)
Äldre västgötalaget

DanielSchenström

Swashbuckler
Min spelklubb heter Spelklubben Loke, till skillnad från när vi var med i Sverok och hette Spelföreningen Loke.

Namnet är en kompromiss då vi inte kunde enas om nåt annat när vi skapade föreningen. Innan så hade vi Alpha Rules som förslag, efter "den första regeln": Spelledaren har alltid rätt.
Innan det hade vi inget namn.

Nu sådär, 21 år senare så känns det onödigt att byta namn.

För den som har Sinkadusnummer eller Sveroks föreningslistor så finns många guldkorn att finna. Mitt favoritnamn är nog ändå det hyffsat normala Society for Creative Anachronisms, en lajvförening/klubb.

Mundo

Myrmidon
Skånes Vargar hette en rollspelsförening som jag var med i när jag var typ 12-14. Såhär i efterhand lät namnet lite mer passande på en högerextrem rörelse än för en rollspelsgrupp.

Anarchclown

Swashbuckler
När vi senast var organiserade i en någon slags förening istället för att vara en bunt överviktiga män som spelar tillsammans så valde vi namnet Fraktion 08.

Poseur

Swashbuckler
Vår spelgrupp har namnet "döda nördards sällskap",
även om vi tidigare hette "the slightly retarded squirrels"

/Posuer

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vår grupp heter »The Amazing Hipster T. Pokémon and the Lousy Beggars«.

Eller, den borde heta det.

Lukas

Mannen i Gult
Spelföreningen jag leder hete vita älgen så det är vad vi kallar oss.

Sedan så brukar jag referera till min andra grupp (bestående av Blandannat massa forumiter) för Nynäshamns gänget efter att vi tidigare alltid spelade i nynäshamn.