Nekromanti Vad heter er spelgrupp?

Poseur

Swashbuckler
Vår grupp borde* heta "Die Spielfhürer unt der Isterjugend"

(hur det nu stavas dock, min tyska är inte direkt up-to-date)

*
Skulle nog kunna tagits lite illa upp med Sverok så vi skippade det

Mukwa

Swashbuckler
Är inte medlem i någon förening längre Är bara medlem i Föreningen WRNU men här är de jag har varit med i:

Vår första förening hette Alea Iacta Est... sjukt nyskapande tyckte vi, tills vi fick se registret från SVEROK med andra föreningar i vår region... Typ 500 miljoner andra hette likadant. Så då bytte vi namn till:

TURGOD (The Ultimate Role Playing Group of Doom)
Ett annat förslag från vår sydkoreanske vän som vi aldrig röstade igenom var Den onde, den gode, den gule

Vår förening bytte sedan namn igen året därpå till:

Spel & Kel (imo det mest episka namnet någonsin på en rollspelsgrupp)

Vår magic-fb-grupp heter för övrigt Örebrew Magic Crew, men förkortas MÖK (Magic Örebrew Krew).

Bassejr

Hero
De spelgrupper jag spelat med har inoficiellt gått under namnet "Ullers Lärljungar" efter den saxiska "Jaktens Gud". vi översatte det till "Spelens gud" också, bara för att.
Men de spelgrupper jag lite flytande hängt med i Nifelfang har inte varit tillräckligt sammahållna för att ha ett namn annat än [spelledarens namn]'s gäng. Jag har försökt införatermen "The Dead Gunners" på min spelgrupp, efter det originella kodnamnet på kampanjen, men jag är inte säker på att det fastnar...

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mökwa said:
Vår magic-fb-grupp heter för övrigt Örebrew Magic Crew, men förkortas MÖK (Magic Örebrew Krew).
Den skulle jag lätt ansluta mig till.

Om jag spelade magic och om jag bodde i Örebrew.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Vi hade ett gäng som anmälde oss till gothcon nåt år med namnet "Boxnäve" som med största sannoliket bygger på en missuppfattning av en titel på en Bud Spencer-film. Filmen hette Smockan i Luften men en i gänget hävdade länge och bestämt att den hette Smockan mot Fejset.

Då blev det naturligtvis Boxnäve.

Sapient

Swashbuckler
Den första spelgrupp jag spelade i, var tvungna att hitta på ett namn när vi skulle gå med i nybildade Sverok - de var tvungna att få ihop hur många föreningar det nu var för att få bidrag. Då valde vi "Fantasysällskapet Fyrklövern".

Och ungefär när vi bestämt det, började gruppen splittras upp...

anth said:
Vad heter er spelgrupp?
Jo, medan du var på toa en gång röstade vi igenom att vi skulle heta "anths askulterande androioder"...

DanielSchenström said:
Mitt favoritnamn är nog ändå det hyffsat normala Society for Creative Anachronisms, en lajvförening/klubb.
Mmmm, om man säger så där till en medlem i SCA (eller SKA Nordmark, den svenska grenen), så får man smaka rotting. SCA är i förhållande till lajv, ungefär vad mongolisk strupsång är i förhållande till ett luftgevär... :gremsmile:

Det är helt klart en till viss del snarlik verksamhet, men "lajv" är det inte. Det har ett stort element av att rollgestalta, men inte på samma premisser som (bords-)rollspel eller lajv. Man "spelar" t.ex. inte så mycket, ingen bestämd story eller setting - man är sin persona i en salig blandning av persona från olika tider, utan mål eller ramberättelse (men gärna en utbroderad individuell bakgrundshistoria). Men däremot med ett fiktivt rike i en fiktiv värld.

Så ja, likheter finns - men skillnaderna är nog så stora. :gremsmile:

yokowermland

Warrior
Min spelgrupp heter "Blixtrande Svärdets hjälte-och vapenmästarförening". Förkortas i text BSHVF. Var från början ett skämt men nu tycker jag det är ett skitbra namn.

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Mökwa said:
Den skulle jag lätt ansluta mig till.

Om jag spelade magic och om jag bodde i Örebrew.
Du kan få bli hedersmedlem om du börjar lira med oss örebroare :gremsmile:

Just nu tror jag den heter "Simon says", efter spelledarens förnamn. Men jag har tänkt att försöka byta namn på den till "Spelgruppen tre liljor", så kanske fler kan tänka sig att spelleda.

Möller

Hubert Hortlax
Sapient said:
Alla spelargrupper borde heta saker som skulle få Did & Björn att få hjärtattack! Saker som "The most secret order of Gygax", "Legion of Chthulu, Gothenburg chapter" osv.
Någon borde bilda
Iggesunds Rollspelares Ansamling
Patriarkala Kufars Kult
Dungeon-Dragonröj-ligan

Själv spelar jag stolt i Kultisten Kranks Konspiration