Han uttalas med kort a. Det är inget Ha:n Solo eller liknande, utan pronomet "han". För de som är intresserade så uttalas inte mitt efternamn Elimää baklänges, vilket många verkar tro.
/Han som beklagar sig över att det inte är någon som har det coola användanamnet Mac
Jag hade tänkt skriva newyn som magikern (ingen) i Kerrs böcker men jag skrev fel. Trodde han hade ett o med i namnet... Så jag har ingen aning om hur det är tänkt att utalas...
[Bärni], med betoning på Ä:et, som i engelskans "bear" [bär]. Börni går också bra, för många svennar verkar tycka det är enklare så. Beer-ni - som i drycken - har också förekommit, men bara av lustigkurrar.
Där ser man. Som mainstreamnörd associerade jag tidigare till Eowyn i LotR, åtminstone tills jag läste ett inlägg av dig där du undrade varför folk antog att du var kvinna. Nu när du berättat bakgrunden förstår jag saken bättre.
Man skulle kanske regga om sig och denan gång använda översätningen som är Ingen. Tycker det är ett coolt namn, så slipper man förvirringen också om vilket kön, man är ju ingen...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.