Nekromanti Vad i helvete är det här för jävla nynazism?

Kimon

Swordsman
Re: svordomar [OT]

Jag har inget problem med att folk svär till höger och vänster (jag gör det ju själv), även om jag kan tycka att det finns lämpligare sätt att uttrycka sig.

Det som irriterar mig i smaffys inlägg är inte svordomen utan att man kallar de hårt kämpande människor som står bakom detta forum för fascist-as.
Detta uttryck känns djävligt opåkallat och säger en del om postarens mentala ålder.

Så svär om det inte finns nåt bättre sätt att säga det du vill säga det på, men gör det då det är påkallat och inte i varje mening.
Uppskatta detta forums administratörer och moderatorer och betänk hur illa det skulle vara om de inte fanns.

Mondrin

Veteran
Ja... Det måste jag faktiskt hålla med om. Det kan ju inte kännas så kul att bli betygsatt, eller? Man kan ju tycka att det kan finnas andra sätt för att visa uppskattning eller misstyckande och samtidigt låta personen veta vars kritiken kommer ifrån.

Eller har jag fel? :gremblush:

swazze

Swordsman
Re: Vi har inte betyg, vi har axelklappningar

Håll pekaren över stjärnorna så står det hur många betyg man har fått. Luskade ut det nyss :gremlaugh:

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Swazze, du är ett geni!

Så egentligen spelar det ingen roll vad man har för betyg, det är hur många som röstat på en som man borde bry sig om.

-JPS- känner mig utfryst för att bara fem personer brytt sig tillräckligt mycket om mig för att rösta...

Rising

Vila i frid
Pom pom [OT]

"Så egentligen spelar det ingen roll vad man har för betyg, det är hur många som röstat på en som man borde bry sig om."

Ja, med mitt skitbetyg (i nuläget
) så hittar man ju gärna på något nytt sätt att få status... :^)

Äh, jag hade hoppats få fler betyg än Krille, men det sket sig. Så går det väl när man sitter och rotar sig på det ödsliga skräckforumet istället för att trängas på Eon-forumet... Äh, jag är stolt över min trea, och framförallt att nitton personer (i nuläget) ansett det viktigt nog att rösta på mig. I mina drömmar så har hälften röstat
och resten
men så är det förstås inte. Nå, en trea betyder förhoppningsvis att man retat upp några, och det är alltid kul. Om betyget skulle sjunka till
skulle jag dock förmodligen börja köra en skamlös reklamkampanj med hämningslöst publikfrieri för att boosta upp anseendet igen...

/Riz

Rising

Vila i frid
Pam pam [OT]

"Herr Nils som är ytters besviken över att han inte lyckats trampa fler på tårna, med sina inlägg och föreläsningar. Att få en fyra är ju som att vara en del av etablissemanget. "

Okej, jag gav dig en femma, så då är du väl lite sur på mig. Om det gör dig gladare kan jag dock erkänna att jag tyckte riktigt illa om dig en gång i tiden innan vi började prata med varandra. Det var en tid då det kom många inlägg om strid och skador på Rollspelsmakarforumet, och du klampade in i dem alla och styrde och ställde på ett sätt som jag retade mig jättemycket på. Det var ungefär när du skrev "gissa vem som kommer när han hör vapenskrammel"-inlägget. Hade vi haft betyg då, då hade du fått en solklar etta eller tvåa av mig.

Sedan, som av ett trollslag, blandade jag mig in i stridsdiskussionerna och då var du plötsligt föredömligt återhållsam och instruerande. Jag fattade förstås ingenting om strid, men du gick igenom allt pedagogiskt och utan att smälla någon på fingrarna. Jag lärde mig massor, och framförallt väcktes mitt intresse på allvar. Jag blev inspirerad. Sån't klarar bara de absolut bästa lärarna. Resten är historia, men jag ångrar inte min femma åt dig. Det var inte en lättköpt kompisröst, utan den har du verkligen fått jobba dig till. Jag är säker på att fler resonerat på samma sätt. Jag drömmer förresten själv om att på något sätt kunna öppna någons ögon på samma sätt som du gjorde med mig i våra gamla sridsdiskussioner. Så var stolt över din fyra. Var ordentligt stolt. Vilken idiot som helst kan trampa folk på tårna, men att lyftas upp på folks armar, det är det inte alla som förmår.

/Rising
som just såg att han kanske borde ha postat detta privat, men tycker hans hyllning till Herr Nils borde göras offentlig. Det finns nog fler som inte funderat över vad som ligger bakom deras betyg.

Rickard

Urverk speldesign
Är det någon mer än jag... [OT]

...som genast blev nyfiken på hur många personer som har röstat på de olika användarna? Det är också intressant hur många betyg som de olika trådarna får.. Tyvärr upptäckte jag att mina två 4 resp. 5-inlägg bara fått 4 resp. 1 röst.. Där sjönk min glädje lite.. En röst säger inte såå mycket..

~Själv tycker [grön]Han[/grön] att det är synd att man inte kan ändra betyget då folk säkert är för hastiga med betygen. Förutom det så kan folk mogna och man ändrar sig av den anledningen

<FONT SIZE=1>[edit] Kom tillbaka efter lite efterforskningar</FONT>

Vindhand

Myrmidon
Re: Är det någon mer än jag... [OT]

Tyvärr upptäckte jag att mina två 4 resp. 5-inlägg bara fått 4 resp. 1 röst.. Där sjönk min glädje lite.. En röst säger inte såå mycket..

Du kan trösta dig med att jag t.ex. sällan röstar om trådens betyg redan är "rätt". Lat är jag :gremsmirk:

Troberg

Sinister eater
Re: Pim pim [OT]

Fyran är klart den tråkigaste av betygs stjärnorna.
Nej, trean är värst. Det gäller att vara älskad eller hatad, inte att försvinna i den gråa massan i mitten, precis som inom brottningen (där man kör stenhårt med goodguys/badguys).

Azagthoth

Myrmidon
Re: svordomar [OT]

Vi har aldrig haft censurfunktionen aktiverad med flit. Däremot så är den aktiverad i grundinställningen från skaparen, så varje gång vi uppgraderar forumet så aktiveras den. Dock så är vi för dumma för att komma ihåg att funktionen är aktiverad... Vem vet, nästa gång kanske den är avslagen samtidigt som den lanseras, ni får hålla tummarna. Om inte är det bara att skicka ett mail till oss på red@rollspel.nu och säga åt oss att stänga av den.

Azagthoth

Myrmidon

Det är väl en rejäl skillnad på brottning och den amerikanska "proffsbrottningen", kanske mer känd som Wrestling?

Någon som vet var man kan se sådant i dag förresten? Kollade på det för sådär tio år sedan då det gick på trean.

Legioth

Swordsman
Wrestling [OT]

Du kan ju alltid komma över till andra sidan pölen, för vi här i Finland, vi har över en timme wrestling varje vecka.
Vi har en retro-kanal, med t.ex. gamla Mac Guyver, Beverly Hills och Monthy Python avsnitt.

Troberg

Sinister eater

Det är väl en rejäl skillnad på brottning och den amerikanska "proffsbrottningen", kanske mer känd som Wrestling?
Det var underförstått. Om man pratar om racing menar man F1 och inte go-cart osv.

Någon som vet var man kan se sådant i dag förresten? Kollade på det för sådär tio år sedan då det gick på trean.
Internet. Prova med något av fildelningsprogrammen Overnet (www.overnet.com) eller eDonkey (www.edonkey.com). Båda är suveräna (gjorda av samma kille (som inte är jag, trots mitt beröm)) och det finns massor av brottning, speciellt PPV-storgalorna. Tänk dock på att du bara får använda dem för personligt bruk, annars begår du copyrightbrott (om du är en sån som bryr sig). Kolla speciellt efter Summerslam 2000, det är en sanslös TLC-match med Hardys, Dudleys och Christian & Edge där!