Nekromanti Vad innehåller Fenix ?

Selinmartin

Veteran
Tjenare jag är en rollspels intresserad kille som skulle kunna tänka sig att prenumerara på Fenix dock vill jag inte ha den om det är så at det är lite av de spel jag spelar så då är min fråga hur mycket Eon är det i Fenix? Jag har även lirat lite av gamla Drakar och demoner -91 men även Sagan om ringen -86/87. Så då är min fråga alltså hur mycket av dessa spel kommer att finnas med om jag börjar prenumera ? Samt är det äventyr som skickas med eller bara ideér?

Tack på förhand// Selin med funderingar!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Detta innehåller Fenix …

Fenix innehåller i stort sett bara material till levande svenska spel: Eon, Mutant: undergångens arvtagare, Drakar och Demoner 6, Western, Svenil etc. Ibland dyker det upp artiklar och äventyr till utländska spel (främst Dungeons & Dragons och World of Darkness).

Det mesta spelmaterialet i tidningen är artiklar, men varje nummer innehåller minst ett äventyr till (i allmänhet) något av ovanstående spel.

Utöver detta finns även recensioner och artiklar om brädspel, datorspel, kortspel och figurspel. Och, av någon anledning, även airsoft och paintball.

Fenix

Warrior
Om du går till Fenix webbplats och tittar under utgivna nummer kan du få fram innehållet i varje tidningen.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Utöver det som redan har sagts så får jag säga att det är en riktigt trevlig tidining. Har blivit lite lätt inspirerad av de äventyr som har avrit med !!

/ JohaN K, som börjar bli förkyld.. :gremfrown: