Fjodor Pollett
Swordsman
Solly.zonk;n163033 said:Gory & Defeated-fenomenet till 100% där.
Namn efter användning då?
Vakthjälm, befälshjälm (måste höras ordentligt, har därför ansiktet fritt), krigshjälm.
Solly.zonk;n163033 said:Gory & Defeated-fenomenet till 100% där.
Ah, bra tänk där. Det kan man fan evt använda!Fjodor Pollett;n163042 said:Solly.
Namn efter användning då?
Vakthjälm, befälshjälm (måste höras ordentligt, har därför ansiktet fritt), krigshjälm.
Alltså. Nej.Chuchulain;n164085 said:Är väl lite inne på att ge specifika kulturer olika hjälmar, eller ev. olika professioner i din värld. Två kan ju också tillhöra samma, men för olika rang/användningsområde inom armén exempelvis. Men det är jag det
Fan, jag tror jag måste ha med hjälmar med horn på, bara på rent jävelskap. Det är rätt klassisk fantasy med ju. Konhjälm med horn. Fult så det förslår!Chuchulain;n164502 said:Å andra sidan behöver det ju inte vara så i sagd specifik spelvärld. Vikingar kan ha horn på hjälmarna, och det kan vara något som gör att de känns igen som det (eller motsvarigheten). Det mesta är ju öppet tänker jag, om man inte gör en historisk setting.
Det inlägger gör mig långt mycker mer osäker, på vad du menar, än vad de flesta skulle tro. XDChuchulain;n164532 said:Y not ?