clarence redd
FrostByte Books
Jag sammanställer just nu utrustningslistorna till mitt 1920-talsspel Odd Soot. Spelet kretsar delvis kring den fiktiva nationen Doggerland, en ö mellan Danmark och England. Landet är en pikant mix av Danmark, Norge, England och Sverige: språket är influerat av norskan, landskapet är danskt och stadslivet brittiskt till exempel. Priser hämtar jag från svenskt 1920-tal, efter mycket research i gamla kataloger från Clas Ohlson och Åhlén & Holm, STF:s turistkalendrar, Baedekers guideböcker till Skandinavien, tidningsannonser och (lite otippat) min farfars sönderlästa räkneböcker.
Listorna är klara till 90% - men jag har inte lyckats hitta något om just skjutvapen. Är det möjligen någon som har koll på det? Kanske någon som har spelat svenska Call of Cthulhu-kampanjer? Eller som samlar på gamla kataloger?
Det skulle så klart vara enkelt att konvertera amerikanska/engelska priser. Men nu när jag nästan fått ihop hela listan med genuina prisuppgifter, så kunde det vara kul att få till även de sista detaljerna.
Listorna är klara till 90% - men jag har inte lyckats hitta något om just skjutvapen. Är det möjligen någon som har koll på det? Kanske någon som har spelat svenska Call of Cthulhu-kampanjer? Eller som samlar på gamla kataloger?
Det skulle så klart vara enkelt att konvertera amerikanska/engelska priser. Men nu när jag nästan fått ihop hela listan med genuina prisuppgifter, så kunde det vara kul att få till även de sista detaljerna.