Nekromanti Vad krävs för att kunna lägga ut saker på DriveThruRPG?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vad jag behövt:

1) En PDF av mitt spel.
2) Orken att använda deras interface.

That's about it.
Steg 2 var svårast.

Zadrith

Hero
Ok, det verkar ju inte så knepigt. Tar de någon provision och hur sköts betalningen?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Du får 70 eller 65 % av vinsten beroende på om du väljer att vara exklusiv eller inte.

Enklast för svenska utgivare är nog att få det du tjänat överflyttat till PayPal.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Inkomsten ansamlas som krediter på sajten. Du kan sen föra över till PayPal från innestående balans när du vill, men en överföring kostar $2.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
De ville bara ha $1 av mig. De kanske tar ut olika efter hur mycket som ska överföras?

Zadrith

Hero
Finns det någon gräns för hur lite man kan ta ut. Har gjort en del appar och lagt ut i windows store och där måst man komma upp i 50$ innan något betalas ut (vilket i och för sig sker automatiskt där)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
DeBracy;n217483 said:
De ville bara ha $1 av mig. De kanske tar ut olika efter hur mycket som ska överföras?
De har nog bara ändrat sen senast jag tog ut något (det var ett bra tag sen)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Zadrith;n217543 said:
Finns det någon gräns för hur lite man kan ta ut. Har gjort en del appar och lagt ut i windows store och där måst man komma upp i 50$ innan något betalas ut (vilket i och för sig sker automatiskt där)
Nej. Bara att det ska täcka deras överföringsavgift.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
(Sidospår kanske, har du POD-böcker når du kanske teoretiskt en större marknad via DriveThruRPG, men Lulu är enklare att ha att göra med och de har fri frakt några gånger om året som gör det lättare att sälja till svenskar.)