Rickard
Urverk speldesign
Bryter ut detta, då det kändes lite för OT i Mezziahs tråd.
Så det finns vissa världsmässiga som hänvisar till Ereb Altor i tilläggsmodulerna, där exempelvis Monsterboxen är rätt skarpt hänvisad till Ereb Altor. Men reglerna: Vad hade man kunnat göra där för att göra det mer Ereb Altoriskt? Förändrade namn på yrken? Annorlunda färdighetsbeskrivningar? Vad och hur i så fall?
/Han som är lite nyfniken
Hur tycker du då att reglerna (för vi snackar väl om reglerna?) skulle ha varit i så fall? Visst är reglerna skrivna på ett generetiskt sätt. I Krigarens Handbok står det till och med "Grundreglerna är skrivna för en fantasyvärld av medeltida snitt med feodalism och få eller inga stora städer." (sidan 4) och sedan så står det på sidan 41 "Den kanske mest välsedda fäktakademin i Ereb, ligger i Erebos, i staden Gringul på ön Beyural. Fäktskolor är en ny företeelse i Ereb.".av Dewil från detta [url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=870339" said:inlägg[/url]]
De är i första hand generella, i andra hand kan de användas till den utgångna kampanjmiljön Ereb Altor. Hade de varit rena EA-produkter hade de varit osäljbara.
Så det finns vissa världsmässiga som hänvisar till Ereb Altor i tilläggsmodulerna, där exempelvis Monsterboxen är rätt skarpt hänvisad till Ereb Altor. Men reglerna: Vad hade man kunnat göra där för att göra det mer Ereb Altoriskt? Förändrade namn på yrken? Annorlunda färdighetsbeskrivningar? Vad och hur i så fall?
/Han som är lite nyfniken