Nekromanti Vad makas och bakas?

solvebring

Superhero
Kort och gott är jag bara förbaskat nyfiken på vad som sker just nu på spelmakarfronten. Vad som är allmänt känt är att Anders jobbar på Wolframfästet, Krille på Blå Himmel och Tomas på Fantasy - Old School Gaming.

Men i övrigt då?
Vad händer på spelmakarfronten, vad är det för projekt ni har och vad händer i ert projektet just nu?

!Paxen

Swashbuckler
förhoppningsvis så kommer jag snart att visa upp vad jag försöker åstadkomma snart. men först måste jag komma upp med ett namn.

Arfert

Facit
Vet att Mindless pysslar med en ny version av Action! ...och En Garde!

jag jobbar även med en kampanjbok till Saga, som till stor del bygger på grejer Andy skrivit om Calanor.

Och när jag fått inspiration hoppas jag att jag kan få klart PW-boken.

KamiFisk

Hero
Jag jobbar med att göra klart de sista detaljerna i Edo(Antropomorfiskt blodigt svärdsvingande)innan publit får ta hand om det.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag håller på med massor av saker som puttrar fram i väldigt långsam takt. En del av det kanske blir klart snart, en del av det blir säkert aldrig klart, men jag är glad ändå.

Mysteriespelet -- Ett spel avsett för att spelas på konvent, eller enstaka spelmöten. Det handlar om att lösa improviserade mysterier i olika genrer.

De som minns Atlantis -- Den nya versionen av Millennium. Med nytt namn, bättre regler och intressantare spel.

Modul till Supergänget -- Just nu extremt suddig i kanterna, men den blir tydligare och tydligare.

Andra saker -- Spelkoncept som ligger långt in i framtiden, om jag inte får ett okaraktäristiskt ryck.

/tobias

rjonas

Hero
66 demoner är lite klart just nu. Men jag har hela tiden vetat att spelet ska vara ett fordon för framtida idéer. Vad jag kommer att peta in där vet jag inte själv eftersom jag är helt driven av slumpmässig inspiration som den sanna amatör jag är.

Hanihörnet

Veteran
Egentligen inget lika stort som allt annat här, men jag har gjort min debut i att börja maka på ett större rollspel. Kommer säkert inte bli klart på åratal, menmen, ni hörde det här först :gremtongue:

Max Raven

T12-kultist
Av GothCon att döma så finns det en del projekt som verkar puttra på bra i stugorna. Provade Kranks samberättare Värmedöd lite, vilket var riktigt kul. Sen var det ett spel som jag fick höra lite om, någon slags rymdmedeltidsrollspel som hette något i stil med Världens ände (tyvärr är jag ganska dålig med namn. Sorry herr spelkonstruktör.) som skulle vara riktigt grymt.

Själv sitter jag fortfarande och pular med grundsystemet med Cydonia - där har jag fått en del reviderings/förbättringsförslag till systemet från Wilper och några andra stackars satar i Indierummet, plus en del idé/tankebollande från ett par till - tack så mycket allihop! Det här innebär bland annat att jag, iaf tillfälligt, delar upp systemet i två olika varianter (en tyngre och en light-variant "Flash"). Hoppas revidera och redigera allt och bli klar med det om någon vecka, sedan får jag fixa speltest igen. I vilket fall var det bra att jag med speltestet till GothCon, även om jag inte körde scenariot - bättre att få fram en bunte saker och få nya idéer i ett stadie där inte allt är befäst i sten än att få förslag när systemet fastnat i en form (min vanliga grupp gillade det mesta och hade mest balansklagomål, sånt kan ju variera eller så kan fokus ligga på "största problemet f n"). Tack återigen till alla de som hjälpt till!

Fick också en del tankar vad angår Protea, mitt gamla GAMLA projekt, som har suttit fast ett tag. Vill minnas en hel hög med småsaker jag ville fixa där - men världen i sig och en del av grundsystemet borde gå att fixa till något trevligt. Vi får se. Ironiskt nog är Protea mer indie än Cydonia. Jag går i vågor. :gremsmile:

McFisk said:
Jag jobbar med att göra klart de sista detaljerna i Edo(Antropomorfiskt blodigt svärdsvingande)innan publit får ta hand om det.
Usagi Yojimbo-style?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • VÄRMEDÖD - speltestade på Gothcon, funkade riktigt bra med tanke på att det var första ordentliga speltestet av de nuvarande reglerna. Fick jättebra respons, tydliga markörer etc. Jag ska skriva en rapport om saken typ... imorrn eller nåt.
  • >Human - mitt jättetradsystem för hyfsat jordnära superhjältande (Iron/Widescreen Age). Just nu skriver jag lite varje vecka på flufftexter i väntan på att en kamrat, som ligger bakom det system >Human bygger på, ska komma med ett par modifikationer på systemet. Det blir halvstora ändringar, men ska nog gå bra. Har fått första illustrationen och den är awesome.
  • CoC-systemet: Ett helt egenproducerat system för CoC, med fous på undersökande skräck med vansinne, men utan det metaperspektiv Trail of Cthulhu kräver. Måste mest skrivas ner...
  • Midnatt: Just nu lite i träda, fokuserar på VÄRMEDÖD och >Human. Har ett par illustrationer, ett grundsystem och en hel del texter klara, måste mest få tiden.
  • Onomatopoetica: ligger i träda i väntan på att Genesis återkommer till civilisationen.
  • Scriptura: Ganska mycket i träda; jag måste bestämma mig för hur jag ska presentera spelet, hur texterna ska bli skriva... Planerar att applicera mycket av mina tankar kring fästytor och liknande här, samt mina tankar kring vad som gör en spelvärld möjlig att knyta an till (relationer till organisationer och personer, saker att ta ställning till).

Rickard

Urverk speldesign
Mutiné/Mutantmatiné: Jag vet inte vilket namn jag ska ha på spelet. Skriver på konventionerna medan jag speltestar mekaniken, så att jag kan komma fram till fler konventioner.

Matiné: Kommer kanske komma ut en director's cut, full med visdomar som jag fått via respons av första versionen. Ligger just nu på is tills jag fått ut det första projektet. Anledning: jag vill få respons på hur jag lagt upp Mutiné för att få ännu fler visdomar.

Ljus och lykta: Mitt surrealistiska 1900-talsspel ligger i träda tills jag fått ut det första projektet.

/Han som inte orkat göra efterforskning på länge

ravenkult

Veteran
Jag jobbar på mitt spel, Dark Days fortfarande. Funderar på att använda O.R.E eller något.

Spitfire

Swordsman
Jag har insett att det enda sättet jag kan realisera Vinterland är att dela upp den i etapper.
Så jag skriver en A4 i taget innan jag printar ut den och sätter den i en pärm.
För kan jag se "slutprodukten" och kan ta på den fysiskt så hoppas jag att jag sporras ytterliggare.

än så länge är jag klar med hela 2 fantastiska sidor!
(överlevnad, resor och vildmark och dylikt, vilket är rätt lustigt eftersom jag är en riktig inneperson som aldrig sysslat med jakt eller gjort lumpen)