Av GothCon att döma så finns det en del projekt som verkar puttra på bra i stugorna. Provade Kranks samberättare
Värmedöd lite, vilket var riktigt kul. Sen var det ett spel som jag fick höra lite om, någon slags rymdmedeltidsrollspel som hette något i stil med
Världens ände (tyvärr är jag ganska dålig med namn. Sorry herr spelkonstruktör.) som skulle vara riktigt grymt.
Själv sitter jag fortfarande och pular med grundsystemet med
Cydonia - där har jag fått en del reviderings/förbättringsförslag till systemet från Wilper och några andra stackars satar i Indierummet, plus en del idé/tankebollande från ett par till - tack så mycket allihop! Det här innebär bland annat att jag, iaf tillfälligt, delar upp systemet i två olika varianter (en tyngre och en light-variant "Flash"). Hoppas revidera och redigera allt och bli klar med det om någon vecka, sedan får jag fixa speltest igen. I vilket fall var det bra att jag med speltestet till GothCon, även om jag inte körde scenariot - bättre att få fram en bunte saker och få nya idéer i ett stadie där inte allt är befäst i sten än att få förslag när systemet fastnat i en form (min vanliga grupp gillade det mesta och hade mest balansklagomål, sånt kan ju variera eller så kan fokus ligga på "största problemet f n"). Tack återigen till alla de som hjälpt till!
Fick också en del tankar vad angår
Protea, mitt gamla GAMLA projekt, som har suttit fast ett tag. Vill minnas en hel hög med småsaker jag ville fixa där - men världen i sig och en del av grundsystemet borde gå att fixa till något trevligt. Vi får se. Ironiskt nog är Protea mer indie än Cydonia. Jag går i vågor.
McFisk said:
Jag jobbar med att göra klart de sista detaljerna i Edo(Antropomorfiskt blodigt svärdsvingande)innan publit får ta hand om det.
Usagi Yojimbo-style?