Det är inte alltid lätt för spelare att komma på namn till nyskapade rollpersoner. En spelare gjorde detta till en gimmick och döpte sin rollperson till "Den Namnlöse"./QUOTE]
Jo, som sagt var, det där stämmer ju förstås inte riktigt, utom namnet då förstås.
Snarare var det så att jag ville reta gallfeber på min spelledare med min nyskapade Paladin / thief-acrobat / magic-user; tanken tror jag var något åt det hållet att han skulle vara lite som "mannen utan namn" i dollar-trilogin.
Annars bidrar jag gärna med lite riktiga namn också, här är några av min mest uppskattade. Eller kanske minst:
Dildo Dagger (en irda i en dragonlance-kampanj, som hamnskiftade sig till en kender för att undvika upptäckt).
Dilda Dagger (samma irda som bytte kön mot slutet av kampanjen).
Meriadoc Chrystmas (en osedvanligt fet och feg hobbit).
Gonzales y murida del'agusto (en portugisisk vampyr i "vampire", gurpsversion).
El Wez Wesley Naiche (Apacheindian, medicinman, elvisimitatör samt avlägsen elvissläkting i kampanjen Nocturnum, gurpsversion).
His divine grace svami brahmanandi saraswati jagat guru maharishi mahesh radjah sri rama krsna (en något komplex karaktär, psionicist, druid, fighter, magic-user om jag minns korrekt. blå hud naturligtvis och till utseéndet ca 10 år gammal).
Sven-Arovs den förste (fighter /cleric/magic-user, halvalv med något missbildad hud i form av fjäll och rudimentära drakvingar på ryggen, oanvändbara naturligtvis)
Och så några namn som inte jag är skyldig till:
Torkel Struma (halv-orc fighter / cleric)
Grishnakh svartbete (halv-orc fighter)
Juro Heimiläinenn (Bindgalen, rasistisk dvärg)
Ölkapten Nisse Sörenssen de Stuvsta (Bindgalen dvärg, krigare)
Judas Iskariot av hamprepet (Ranger, sedermera avfälling och degraderad till fighter)
För övrigt tycker jag att vi dessutom kan lägga upp en tråd med de mest pinsamma, klyshiga rollspelsnamnen, där har jag förmodligen några att ta av. Ni vet, namn som gett upphov till tv-serier som ” Kröd Mändoon and the Flaming Sword of Fire”
http://www.imdb.com/title/tt1299897/ och ” Galavant”
http://www.imdb.com/title/tt3305096/....