APM;n103487 said:Varför vill du ha T10or? Finns det något egenvärde i det?
Men beror inte det på att du inte vet vad du saknar? Önskade du ett spelsystem som Cortex Plus innan Cortex Plus sett dagens ljus?Krille;n103516 said:Jag noterar att jag inte vill ha några särskilda regelsystem. Uppenbarligen räcker de som finns för att täcka mina behov. Specifikt tror jag att Järn, Cortex Plus och OVA The Anime Roleplaying Game är ungefär det jag vill ha rent gelémässigt, med möjligen lite Apocalypse på ett hörn.
Innan Cortex Plus visste jag att jag hade ett behov av ett superhjälte-system som greppade superhjältegenrens konventioner snarare än att försöka simulera krafter på väldigt olika nivåer. Därför samlade jag på superhjälte-spel i jakten på det rätta systemet. Sen kom Marvel Heroic Roleplaying och Smallville och därmed Cortex Plus, och mitt sökande var över. Jag har inte skaffat några nya superhjältespel sedan dess (förutom More Than Human, men där var det inte systemet som sålde mig, utan miljön).Mutanten;n103533 said:Men beror inte det på att du inte vet vad du saknar? Önskade du ett spelsystem som Cortex Plus innan Cortex Plus sett dagens ljus?
Alla nedladdninglänkar (till Dropbox) är brutna.Ta en titt på mitt Oriak. Färdighetsbaserat och traditionellt men med en hel del nyskapande.
http://spelet-oriak.blogspot.se/
Är det verkligen jävligt idiotiskt? Jag tycker inte att folk skrev sämre inlägg för fem år sedan. Och de flesta i tråden är ju fortfarande aktiva på forumet. Dessutom är trådämnet precis lika relevant nu som då.Ja, men det är faktiskt jävligt idiotiskt att kontinuerligt sitta och svara på fem år gamla inlägg på det här sättet. Liksom, starta en ny tråd istället.
[edit] En valp som skäller på en fjäril är sött. En valp som 24/7 skäller på en fjäril är irriterande.
Hasse det varit intressant att fortsätta diskussionen så hade folk inte hållt sig ifrån att skriva i tråden i 6 års tid . Its over and done , put a fork in it and lets call it a dayÄr det verkligen idiotiskt? Jag tycker inte att folk skrev sämre inlägg för fem år sedan. Och de flesta i tråden är ju fortfarande aktiva på forumet. Dessutom är trådämnet precis lika relevant nu.
Du tror inte att tråden helt enkelt har glömts bort? Jag tycker att många nutida trådar är betydligt tråkigare än den här och dessutom fulla med ogenomtänkta slentrianposter. Men då låter jag bara bli att skriva i de trådarna själv.Hasse det varit intressant att fortsätta diskussionen så hade folk inte hållt sig ifrån att skriva i tråden i 6 års tid . Its over and done , put a fork in it and lets call it a day
Nej det tror jag inte , jag kontrar med att du tror inte att en bra indikation på att folk inte är intresserade av att diskutera det här ämnet längre är att ingen skrivit i tråden på 6 år ?Du tror inte att tråden helt enkelt har glömts bort?
Jag tror att vissa ämnen kan bli intressanta igen efter ett tag. Därav mina poster. De som inte är intresserade behöver inte svara. Och jag tycker alltså verkligen att Caper stories ÄR en intressant genre! Därför skrev jag det i en tråd som passade.Nej det tror jag inte , jag kontrar med att du tror inte att en bra indikation på att folk inte är intresserade av att diskutera det här ämnet längre är att ingen skrivit i tråden på 6 år ?
Let sleeping dogs lie
MODERERINGJag vill bara påminna er om att det här är en GAMMAL tråd. Tänk på att folk kan ha bytt åsikt, skilt sig eller skaffat ny katt! Det är alltså jag som har SYNDAT och aktiverat denna tråd igen.