Nekromanti Vad saknar du?

Johan K

Gammal & dryg
Inom den Svenska Rollspelshobbyn alltså?
Saknar väll egentligen inte så mycket om jag ska vara ärlig... Skulle kanske då vara att det kunde finnas lite mer rollspelsaffärer då... :gremtongue:

Och hur tror du att rollspelshobbyn kommer se ut om, säg 10 år?
Att det fortfarande växer & frodas i största allmänhet !

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag saknar nyskapande, i alla fall på den kommersiella marknaden. Alla spel som finns är antingen fantasy, över 10 år gamla, eller båda delarna.

Vilket å andra sidan är ett resultat av det andra jag saknar, nämligen en kundkrets som är så stor att det lönar sig att ge ut rollspel.

Sedan saknar jag ett riktigt bra nybörjarspel, som både är enkelt, pedagogiskt och relativt billigt.

Och hur tror du att rollspelshobbyn kommer se ut om, säg 10 år?
Den kommer fortfarande vara liten och marginell. De flesta spelen kommer fortfarande att publiceras av entusiaster som inte kan leva på det. Folk kommer fortfarande att spela Eon och Drakar och Demoner mest. Allt kommer med andra ord att vara precis som nu.

/tobias

Krille

Super Moderator
"Jag saknar nyskapande, i alla fall på den kommersiella marknaden. Alla spel som finns är antingen fantasy, över 10 år gamla, eller båda delarna."

Förhoppningsvis så kan jag ändra det under hösten eller vintern. Dessutom har du glömt Mutant: Undergångens arvtagare.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Dessutom har du glömt Mutant: Undergångens arvtagare.
Jag räknar det som över 10 år gammalt eftersom det bygger på original-Mutant som är 20 år gammalt.

Förhoppningsvis så kan jag ändra det under hösten eller vintern.
Jag ser fram emot det.

/tobias

Rising

Vila i frid
Jag saknar något bra nybörjarspel.

Jag saknar spel som inte skulle kunna datoriseras.

Jag saknar "farliga" spel. Alltså spel som faktiskt kommer med svåra frågor och ställningstaganden som skulle få spelarna att tänka till litet.

Jag saknar urbota dumma spel som samtidigt är härligt charmiga.

Jag saknar alla de spel som jag vill göra.