Ja, tänk om man kunde skapa spel man slapp läsa innan.De två stora trösklarna i rollspel är ju att hitta spel som verkar kul och att sedan läsa dem.
Åren går fort! Sen kan man börja spela rollspel med dem! Min dotter började när hon var fyra och ett halvt. Nu är hon tio och om en dryg vecka börjar hon spela med min vuxengrupp. (Borde såklart ha skaffat en hel spelgrupp, men orka liksom).På lång sikt och kreativt ser jag fram emot att mina barn blir äldre, så att jag kan få ork och tid att skriva mer på min rollspelsidé, och generellt till mer nörderi. Det börjar bli segt med blöjbyte och att springa runt och serva nyckfulla kungar ända fram till klockan åtta på kvällen. Det är väl en tre år kvar, och jag räknar dagarna.
Ser också fram emot att renskriva och ge ut mitt dum-rollspel, så att vi kan spela det.
Köpmässigt sett hade Bläckfisk någon Kickstarter om ett 8-bitsinspirerat rollspel. Jag hann inte med kickstartern, men jag ser jag fram emot att det kommer ut.
Men i närtid ser jag fram emot nästa spelsession an Nordiska väsen om fyra veckor.
Skriva spel är ju betydligt lättare. Det tar tid, men det är inte lika jobbigt som att läsa spel som andra har skrivit.Ja, tänk om man kunde skapa spel man slapp läsa innan.
Tänker mer på att man kan göra spel som man läser under spelets gång, typ från kort eller i stil med Aliatra.Skriva spel är ju betydligt lättare. Det tar tid, men det är inte lika jobbigt som att läsa spel som andra har skrivit.
Känns som många av rollspelens moment skulle gå att göra mer dynamiska på det sättet. Lite som hur en spelar Fall of Magic-rullen, ett steg i taget. Eller hur du i Fate kan sätta ut färdighetsvärden under spel istället, för att låta dig vänta på en tydligare bild av din rollperson innan du måste committa.Tänker mer på att man kan göra spel som man läser under spelets gång, typ från kort eller i stil med Aliatra.
Ah, ja! Det snodde jag ju från For the Drama-spelen. Fler spel borde funka så.Tänker mer på att man kan göra spel som man läser under spelets gång, typ från kort eller i stil med Aliatra.
Bra tips! Tyvärr har jag de två första blivit stående olästa i hyllan. Måste göra något åt det.Tredje delen i Gunilla Jonssons och Michael Peterséns Kult-romansvit ska lanseras imorgon på bokmässan. Andra boken var skitbra, så jag håller tummarna för att trean är det med.
Kul att höra. Jag är mitt uppe i att spelleda Chariots of the Gods från starter setet. Spelgruppen har roterande spelledar-mössa så när min Alien-sittning är klar så är det någon annan som ska köra något annat. Men när det blir min tur igen är jag sugen på att ta mig an Destroyer of Worlds och ännu ett varv senare kanske Heart of Darkness.Destroyer of Worlds är kul! Kanske lite rörig att GMa på sina ställen, men det var ett klart minnesvärt äventyr och jag hoppas på att kunna GMa Heart of Darkness vid tillfälle.
Blev det något av lanseringen? Titel? Släppdatum? Har varit oerhört nyfiken sedan jag läste detta och kan inte hålla mig till att enbart längta längre.Tredje delen i Gunilla Jonssons och Michael Peterséns Kult-romansvit ska lanseras imorgon på bokmässan. Andra boken var skitbra, så jag håller tummarna för att trean är det med.
Lansering var nog fel ord. Skulle ha varit släpp. De sa att de siktade på att vara klara till bokmässan, och jag trodde att det skulle ske i samband med deras panel den dagen. Men de är väl inte klara än antar jag.Blev det något av lanseringen? Titel? Släppdatum? Har varit oerhört nyfiken sedan jag läste detta och kan inte hålla mig till att enbart längta längre.