Nekromanti Vad sjunger ni i duschen?

MongoMan

Swordsman
Re: Kontraskryt [OT]

...nationalsången, eller? Min kyrilliska är kass och ryska än värre.
Jepp, fast om du ska flytta till moder Ryssland så får du nog fixa till det där :gremwink:... Men det är lugnt, kyrilliska är rätt så lätt, min far lärde mig lite, sen kom resten av sig själv. :gremlaugh:

Jag övergav nippofilin efter att ha sett ett par foton från Nanjingmassakern som utfördes mot civila kineser av kejserliga nipponesiska trupper under 1930-talet, och är nu att betrakta som en helyllerussofil.
Bra, då är vi två. :gremlaugh: Jag har tröttnat rätt ordentligt på nippofiler som hävdar att Japan är så jävla coolt och häftigt och perfekt.
Fler nippofiler ombedes ta sig en titt på den här sidan och dess länkar, och ha i åtanke att den Japanska regeringen än idag förnekar hela händelsen.

/Mori - ska fira День Советской Армии и Военно-Морского Флота.

Storuggla

Champion

"Fler nippofiler ombedes ta sig en titt på den här sidan och dess länkar, och ha i åtanke att den Japanska regeringen än idag förnekar hela händelsen."

Den länkade sidan said:
Currently, no notable group, including right-wing nationalists, deny the existence of the killings and the debate has shifted mainly to the death toll, to the extent of rapes and civilian killings (as opposed to POW and suspected guerrillas) and to the appropriateness of using the word "massacre".
Så vem har rätt? Du eller sidan?

Storuggla, skåpmat

Selly

Level 5 Laser Lotus
Bah.

”Jag har tröttnat rätt ordentligt på nippofiler som hävdar att Japan är så jävla coolt och häftigt och perfekt. Fler nippofiler ombedes ta sig en titt på den här sidan och dess länkar, och ha i åtanke att den Japanska regeringen än idag förnekar hela händelsen.”

Det kan också vara så att man kan intressera sig för ett lands kultur utan att för den sakens skull orka bry sig om dess politik. Faktiskt.

Och för att försöka skriva nåt relaterat till tråden så nynnade jag på en fånig japansk (appropriately enough…) pop-låt när jag duschade tidigare idag. I believe it served as the intro music for Mega Man 8, or something like that… ¬_¬

MongoMan

Swordsman

Jag måste ha missat det där... MEN kolla här,
Där följande citat finnes:
"Instead, a number of Japanese politicians and writers denied not just the Massacre but any of their wrong doings in the Second World War. They claimed that they had "liberated" Asian peoples from Western colonialism. The Nanjing Massacre is one of their so-called "liberations". "

"It must be reminded that contrary to Germany the Japanese government has never made any formal or official apology to the Chinese people for their crimes committed during the war."

Och här,
kan man läsa detta: "Also, that the Nanjng Massacre was all fictional."
... som någon japan har sagt.

Så internet är uppenbarligen inte att lita på, men kinesernas upplopp mot japaner var ju inte för ingenting.

Storuggla

Champion

""Instead, a number of Japanese politicians and writers denied not just the Massacre but any of their wrong doings in the Second World War."

Ahhh, ett antal! Men.. ett antal svenskar anser att de är Sveriges rättmättige kung då de är Gustav Vasas rättmätige arvinge, och ett antal sydafrikaner anser att apartheid var det finaste sen Slaget vid Hastings. Ergo, Sverige är galna släktforskarrojalister och Sydafrika är ett land fyllt av rasister. Vad jag vill ha sagt är att ett antal eller en andel inte är representativt för ett helt land.

""It must be reminded that contrary to Germany the Japanese government has never made any formal or official apology to the Chinese people for their crimes committed during the war.""

Nepp. Men det är för att de ser sig som offer i det kriget. Hiroshima och Nagasaki är deras snuttefilt.

"Och här,
kan man läsa detta: "Also, that the Nanjng Massacre was all fictional."
... som någon japan har sagt."

Som någon japan har sagt? Då måste ju Japan som land vara förkastligt! :gremwink:

"Så internet är uppenbarligen inte att lita på, men kinesernas upplopp mot japaner var ju inte för ingenting."

Helt rätt, internet är tarvligt mot oss. :gremfrown: Men kinesernas upplopp nu senast var mästerligt utfört, en rekorderlig mediakampanj. Men sen sabbade Koizumi det genom att be om ursäkt. Lite synd, jag gillade att se demonstrerade kineser i nyheterna.

Storuggla, googlar för nöje och profit

MongoMan

Swordsman

Ahhh, ett antal! Men.. ett antal svenskar anser att de är Sveriges rättmättige kung då de är Gustav Vasas rättmätige arvinge, och ett antal sydafrikaner anser att apartheid var det finaste sen Slaget vid Hastings. Ergo, Sverige är galna släktforskarrojalister och Sydafrika är ett land fyllt av rasister. Vad jag vill ha sagt är att ett antal eller en andel inte är representativt för ett helt land.
På den punkten håller jag helt och hållet med dig, men faktum kvarstår ändå att regeringen inte har utfärdat någon officiell ursäkt.
Vi lägger ner det här nu, ok?

Nightowl

Champion
Re: Bah.

Det kan också vara så att man kan intressera sig för ett lands kultur utan att för den sakens skull orka bry sig om dess politik. Faktiskt.
Precis. Jamfor med hur den genomsnittlige svensk nerden har storkonsumerar amerikansk popularkultur - betyder inte att han stodjer invasionen i Irak. Tvartom ar de flesta politiskt engagerade nerds jag kanner rejalt till vanster, och dom till hoger jag kanner brukar som bast skaka pa huvvet at herr Bush.

Erik, gillar ocksa pomposa filmer fran kommunist-Kina, ett annat mysigt land.

Storuggla

Champion
Re: Bah.

"Erik, gillar ocksa pomposa filmer fran kommunist-Kina, ett annat mysigt land."

Jag vill ha en rulle från mitt favvoland Demokratiska Folkrepubliken Korea :gremlaugh:

Storuggla, alice?

IYKK

Veteran
Tja, senast så var det lite Misfitslåtar samt Idas sommarvisa som skrålades på.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Kontraskryt

Jag ÄR i alla fall hela 7,5% ryss

12,5% ukrainsk, och min farfars far slogs i rysk-japanska kriget!

(...eller inte. Han var skeppsläkare på en båt på väg mot Japan men de fick motorproblem och fick stanna i Danmark. Tur för dem (och mig).)

G

Guest

Guest
Ogillar aukustiken i badrummet, får mest ont i öronen när det är några ljud där, så jag sjunger på andra ställen, som framför datorn... ifall någon vill veta mer säg till, jag är upptagen nu...

Marukusu

Hero
Hybris [OT]

"12,5% ukrainsk, och min farfars far slogs i rysk-japanska kriget!"

Tsss, ryss ska det vara och min mormors farfar var minsann OFFICER under rysk-japanska kriget och utnämndes år 1917 till GENERALKVARTERSMÄSTARE AV DEN STORA GENERALSTABEN. Han kände t.o.m. tsarfamiljen(!!!) och ska ha bott ihop med dem i Vinterpalatset ett par gånger. Yeeeeeah vad jag är bra!

- Danne, blå inuti men röd utanpå

rks

Warrior
Jag sjunger olika saker men återkommer nästan alltid till Zemya Hamiltons Min arm omkring din hals och jazzar ganska högt. Gamla The Platters med Only You är också en favorit, just eftersom den är närapå omöjlig att klara av utan att det skär sig...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Idag blev det lite Deep Purple

Jajamen, Fireball:

The golden light above you
Show me where you’re from
The magic in your eye
Bewitches all you gaze upon
You stand up on your hill and bebop all around you
They wonder where you’re from oh yeah
They wonder where I found you
Oh my love it’s a long way
Where you’re from it’s a long way

I tried to understand you, I tried to love you right
The way you smile and touch me always sets my heart alight
Your lips are like a fire burning through my soul
And people ask me where you’re from
They really wanna know
Oh my soul it’s a long way

Magic woman wreckin’ up my soul
Things you tell me have never been told
Magic woman I don’t know
Electric before me I love you so I love you so

You’re racing like a fireball dancing like a ghost
You’re gemini and I don’t know which one I like the most
My head is getting broken and my mind is getting bust
But now I’m coming with you down the road of golden dust
Oh my love it’s a long way

Lyssnade annars på lite Whitesnake men där hängde jag inte på (jepp, blastade ála Fogge)