Nekromanti vad ska äventyr innehålla?

Cad

Veteran
Vad ska ett bra äventyr till western innehålla?
Ska det vara mycket action? Deckargåtor? stadsäventyr eller vildmark? mycket eller lite indianer? när ska det utspelas och var? inbördeskriget eller senare? rena nybyggaräventyr med indiankonflikter?

Skriv gärna vad ni tycker..för jag é nyfiken/images/icons/smile.gif

nomardiculdacar

Warrior
Beror väl på vad spelarna är. Om de är Cowboys passar de bra på prärien med indianer som tjuvar boskap alternativt vita som tjuvar boskap och lägger skulden på indianer. Om de är deckare passar det dåligt att vara ute i inbördeskriget och skjuta, då är det bättre med en man som mördat sin revisor och skyllt på stadens bråkstake. Bråkstaken kan försöka bedyra sin oskuld för RP:arna och de gör undersökningar. Svaret är alltså: det varierar.
Du kan även låna från diverse böcker, filmer och spel, bara du förklär ordentligt. Hoppas det var till någon hjälp.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag tycker...

...att ett äventyr ska innehålla action, mycket miljö, klassiska klichéscener (saloonen, dueller, skitiga cowboys som är fulla, arga ranchägare, en massa gulddollars, diligenser och onda sydstatare. Och så vidare!). Allvarligt, action och miljö tycker jag är viktiga. /M

Kid Curry

Veteran
Re: Jag tycker...

Hepp hepp hepp

"onda sydstatare" vaddå onda sydstatare, titta på "Nord och Syd" serien

-"Southern Comfort"