Ska och ska… Jag är nog rätt OK med att ha gjort fredagar "fel" i typ 12–15 år isåfallPå fredagar ska man dricka sig full.
Jag fyller inget glas, utan dricker cola zero från flaska istället. För att det är gott, och inte jävlas med min diabetes på samma sätt som vanlig cola.Vad fyller du glaset med?
Varför?
Jag sitter hemma, ensam, och skriver rollspel, eller spelar nåt datorspel (just idag lutar det åt Alan Wake-remastern som jag vill skriva om i Speltimmen) eller ser på nån film/tv-spel.Vad gör du som bisyssla, t ex ser på tv-serie, spelar rollspel, lyssnar på rebellrock, sitter ute på lokal)
Med vem?
Om man nu ska vara nykter tycker jag det där låter toppen!Ska och ska… Jag är nog rätt OK med att ha gjort fredagar "fel" i typ 12–15 år isåfall
Jag fyller inget glas, utan dricker cola zero från flaska istället. För att det är gott, och inte jävlas med min diabetes på samma sätt som vanlig cola.
Jag sitter hemma, ensam, och skriver rollspel, eller spelar nåt datorspel (just idag lutar det åt Alan Wake-remastern som jag vill skriva om i Speltimmen) eller ser på nån film/tv-spel.
För jag är en asocial jävel som trivs bättre här under korkeken etc…
På fredagar ska man dricka sig full.
Vad fyller du glaset med?
Varför?
Vad gör du som bisyssla, t ex ser på tv-serie, spelar rollspel, lyssnar på rebellrock, sitter ute på lokal?
Med vem?
Fy fan vad gott.Kvällen bjuder på tre rom. En Jaguara, en Esclavo shery cask och sist en Esclavo overproof. Platsen blir hemma i soffan med en glad gäst. Bisyssla är inget man sysslar med när man dricker rom, man dricker rom.
Ja lika bra att hålla sig nykter när man ska ut och skjuta båge nu efter norsk-dansk-muhammedanenBlir te (Göteborgs special, från tebutiken i Nordstan). Skall diskutera ghouls till vår Vampire: the Masquerade 5e-kampanj via discord (vi skulle normalt sett ha spelat idag, men killen vi brukar vara hos skulle ut och roa sig med sina kollegor). Kan kanske bli lite whisky också, då det var ett tag sedan, men inte säkert, och blira inga stora mängder i sådana fall pga arbetsdag på bågskytteklubben i morgon.
Kalsarikänni!Det skall drickas koskenkorva som den finskättling jag är och min ljuva kosken skall jag blanda ut med Pepsi max eller cola zero och som garnityr slänger jag i ett par isbitar.
Jag skall dricka själv i min ensamhet så som det anstår en finsk Junker , jag skall medans jag dricker min kosken lyssna på försmäktande finsk tango framförd av kari tapio och känna nostalgins varma våger skölja över mig medans jag gråter en skvätt över avsaknaden av tusens sjöars land . Lagom att flaskan är tom så känner jag vreden över hur Rysslands betvingande fot en gång trampade på vår mark och utbrister satana vittun väneläinen och sedan skall jag däcka på sofflocket.
Alltså... Vad fan?Ja lika bra att hålla sig nykter när man ska ut och skjuta båge nu efter norsk-dansk-muhammedanen
Negroni är mumsJag och frun ska på spa ikväll. Där kan man visserligen köpa alkohol om man vill, men då frun är gravid och inte kan dricka hållet jag mig nykter med. Hon hade absolut gett tummen upp om jag velat, men känner inte för det
Vanligtvis tycker jag om att dricka öl, whisky, Rom eller conjac. Om jag blir sugen på en drink föredrar jag Gin & Tonic eller Negroni.
Tottakai. Kippis ja kulausKalsarikänni!
Hade inte blivit något skjutet i morgon ändå. Men skall tävla på söndag. I morgon skall vi ta in material från utebanan och göra underhåll på klubbstugan.Ja lika bra att hålla sig nykter när man ska ut och skjuta båge nu efter norsk-dansk-muhammedanen
En dansk person, boendes i norge, som konverterat till islam och enligt uppgifter blivit radikaliserad (antagligen stor mängd psykisk ohälsa inblandat också), sköt häromdagen ihjäl 5 personer i norge med en pilbåge. Stått en del i tidningen om det.Alltså... Vad fan?
Jodå, jag är mycket medveten om vad som har hänt. Jag reagerade på zorkens vidriga kommentar.En dansk person, boendes i norge, som konverterat tilt islam och enligt uppgifter blivit radikaliserad (antagligen stor mängd psykisk ohälsa inblandat också), sköt häromdagen ihjäl 5 personer i norge med en pilbåge. Stått en del i tidningen om det.