Nekromanti Vad ska hunden heta?

Basenanji

Postd20modernist
En jag känner bad om namn på sin nya hund. Jag kunde förstås inte stå emot mitt skämtlynne, utan föreslog utan att tänka mig för:

Napoleon, Estelle, Bitz Hjärna, Sigvard Bernadotte, Bob Von Dylan, Foucault, Sputnik, Giftig Kantarell, Hasse, Roffe, Conny, Jocke-Kofot, Pimmy Prilla, ADHD m extra spring, Arsenik, Världens Undergång, "Jag Viftar På Svansen När Jag Vill Döda!". Eller kanske bara Gozzizz?

---

Men Rollspel.nu är väl egentligen sajten där folk kommer på RIKTIGT bra hundnamn? Så, vad tycker NI att min polares hund ska få heta?

G

Guest

Guest
Genesis, med sin geniala hjärna, har ju redan i en tidigare tråd värpt ur sig det överlägsnaste namnet och således tycker jag det är lämpligt att hunden ges detta namn. Förslagsvis bör namngivningen ske på ett för ändåmålet ceremoniellt vis och ceremonimästaren ska med darrande stämma döpa hundkreaturet samtidigt som en bägare calvados häls över dess huvud.
(Optional: Offrande av lägre stående varelser)

Oj, just ja, kanske borde avslöja namnet också. Here it goes -

DEATHFUCK SOULSHITTER

Det här namnet är ju redan awesome men dess awesomeness växer omvänt proportionerligt med hundens storlek.

gizmo

temporary sunshine
För att ge passande svar skulle vi egentligen behöva veta vilken sorts hund det är..

Men så här helt generellt:
Captain Beefheart.
Bjuder även till ett antal förkortningsvarianter.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
gizmo said:
Captain Beefheart.
Jag är också inne på musiktema, men jag gör en höjning från en ynka kapten till … King Curtis!

Passar nog bäst på mindre och rundare hundar.

Xyas

Swashbuckler
Stövelkatten said:
DEATHFUCK SOULSHITTER
Från och med denna dag ska allt jag döper heta Deathfuck Soulshitter. Husdjur, barn, projekt, båtar och allt annat man kanske får chansen att namnge.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Min första hund ville jag döpa till Horus, men fick veto från dåvarande fruntimmret. Horus är ett bra namn.

FLera av primarkernas namn gör sig bra som hundnamn.

Roboute vore grymt, t.ex.

Konrad
Fulgrim
Angron
Leman Russ
Lion
Corax
Khan
Ferrus
Lorgar

Vimes

Sillkung
Alltså, kom igen alla. Ett vettigt hundnamn ska vara tvåstavigt och ha vettiga fonem som kommandonamn. Deathfuck soulshitter är uselt.

Snorre är awesome.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vimes said:
Alltså, kom igen alla. Ett vettigt hundnamn ska vara tvåstavigt
Om det är en hane: "Tjejen".
Om det är en hona: "Killen".

=)

Vimes

Sillkung
Yeah, mer genderbending namn på husdjur. Jag växte upp med katthanen Eva.

solvebring

Superhero
Som jag förstått är det iaf en hanhund?

Folke, Roffe, Pytten, Vurre, Vajjert, Gubben, Söder-/Väster-/Österman, Karlsson, Pompe, Poppe, Roy, Roger, Chorizo, Tomten, Gollum, Frodo, Sauron, Gandalf, Sölve...

Sapient

Swashbuckler
Stövelkatten said:
DEATHFUCK SOULSHITTER
Hundnamn har ju den egenheten att - försåvitt det inte handlar om en av de där raserna man kan stoppa ned i en genomsnittlig portfölj - förr eller senare så får man stå och ropa namnet i en halvtimme när hundfan sprungit bort.

Det är en fördel om man kan göra det, utan att grannarna ringer till psykakuten och får en inspärrad bara för att Olssons tik två gator bort löper...

Tell

Hero
helt klart foucault. Om inte annat just för att det vings ropas ibland, om hunden är egensinnig. För att inte tala om skämten kring att ha betslat honom, och etablerat ett panoptikon efter dressyrkursen. Fast det kan vara min sjuka humor.

Feuflux

omjonasson.se
Sonen döpte sitt kolmården-tyg-lejon till Åke och det är ju ett fantastiskt bra namn.
Å andra sidan är det ju ett lejonnamn och du sökte namn på en hund så det kanske inte passar så bra.

Sapient

Swashbuckler
Orfeus said:
helt klart foucault. Om inte annat just för att det vings ropas ibland, om hunden är egensinnig. För att inte tala om skämten kring att ha betslat honom, och etablerat ett panoptikon efter dressyrkursen. Fast det kan vara min sjuka humor.
Mmm, man kan ha två hundar som båda heter Foucault. En efter han med pendeln och en efter han med teorierna om sex. Och när folk frågar varför man döpt hundarna till samma sak, kan man skälla ut dem för att vara hur okunniga och obildade som helst.