Nekromanti Vad ska jag fylla min blog med?

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Hej,
jag har funderat lite på vad jag ska lägga in i min blog, och jag har skurit ner det till följande fyra ämnen:

Ritande och illustrerande
Visualisering och användargränssnitt
Datorer och vardagsliv
Sex och relationer

Jag är lika lagd åt alla fyra, möjligen lite mer anti mot det sista i och med att det är lite mer kontroversiellt än de andra ämnena, så jag tänkte att jag skulle fråga mina goda forumiter vad ni tycker?

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Ymir said:
Kontroversiellt är ju bra. Go with that. Då kanske tillochmed jag läser.
Knappast alltid :gremwink:
Sen så är min bild att det finns 100-tals bloggar med just det ämnet liksom :gremwink:

w176

Förlorad dotter
Vad läser du för bloggar själv? Varför läser du dom? Vad skulle du som läare själv uppskatta? Vilka vill du vända dig till?

På samma sätt som att läsa och spela rollspel innan man själv skriver en rollspel, är det vettigt att läsa andra bloggar och se vilka du vill efterlikna och överträffa, och vad som gör dom bra.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Poseur said:
Finns väl hundratals bloggar om allt liksom :gremwink:
Njajo, okey då. Men det finns hundratals bra bloggar om det, så en till bra sådan kanske inte skulle platsa :gremwink:

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
w176 said:
Vad läser du för bloggar själv? Varför läser du dom? Vad skulle du som läare själv uppskatta? Vilka vill du vända dig till?
Psdtuts, lifehacker och elektrubadur.

Psdtuts och lifehacker mest i allmänhet sådär för att hålla mig ajour, elektrubadur för att jag är inneboende hos ägaren.

Jag vill ha en bra blog som tar upp ritande ordentligt, inte halvmessigt som de flesta bloggar jag har läst. Typ en som ger bra övningar, gärna en per dag eller så, och som gör tutorials lite nu och då. Det skulle vara guld.

Folk som jag kan inspirera och som inspirerar mig.

w176

Förlorad dotter
Då tror jag du ska fokusera en blogg på det. Vill du blogga sex så tror jag det är bättre med en separat blogg, då målgrupperna ser annorlunda ut.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
w176 said:
Då tror jag du ska fokusera en blogg på det. Vill du blogga sex så tror jag det är bättre med en separat blogg, då målgrupperna ser annorlunda ut.
Jo, det är nog rimligt.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
När jag ändå har er engagerade så tänkte jag köra en följdfråga, vad vill folk se att jag ska start med av följande:

1. Anatomi
2. Ljus och skuggor
3. Saker
4. Miljöer

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Jupp, då blir det miljöer då, målet är en blogpost per dag, med start nästa vecka, vi får väl se hur väl det kommer att funka :gremwink:

solvebring

Superhero
Tony.M.Meijer said:
Jupp, då blir det miljöer då, målet är en blogpost per dag, med start nästa vecka, vi får väl se hur väl det kommer att funka :gremwink:
Shit, en blogpost per dag. Det är mycket det.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
solvebring said:
Tony.M.Meijer said:
Min plan är att skriva ihop en tutorial per helg, dela upp den i sju delar och sätta den att updatera dagligen, med en sammanfattande tutorial på söndagen. Orsaken till det här är att då kan de som känner att de vill ha en djupdykning per sub-ämne få det och de som bara vill ha en sammanfattning få det också.

Som planen är nu så ska första veckan innehålla en kort perspektiv-kurs, med följande uppdelning:

1. Enpunkts-perspektiv + övningar
2. Tvåpunkts-perspektiv + övningar
3. Trepunkts-perspektiv + övningar
4. Atmosfärens påverkan + övningar
5. Byggnader + övningar
6. Byggnader interiörer + övningar
7. Sammanfattning

solvebring

Superhero
Tony.M.Meijer said:
solvebring said:
Tony.M.Meijer said:
Min plan är att skriva ihop en tutorial per helg, dela upp den i sju delar och sätta den att updatera dagligen, med en sammanfattande tutorial på söndagen. Orsaken till det här är att då kan de som känner att de vill ha en djupdykning per sub-ämne få det och de som bara vill ha en sammanfattning få det också.

Som planen är nu så ska första veckan innehålla en kort perspektiv-kurs, med följande uppdelning:

1. Enpunkts-perspektiv + övningar
2. Tvåpunkts-perspektiv + övningar
3. Trepunkts-perspektiv + övningar
4. Atmosfärens påverkan + övningar
5. Byggnader + övningar
6. Byggnader interiörer + övningar
7. Sammanfattning
Okej. Awesome. Det var inte dåligt.