Nekromanti Vad ska jag kolla på?

Dilandau

Myrmidon
Nu har jag snart sett klart Battlestar Galactica (nya). Vad fan ska jag kolla på för scifi här näst?

Firefly har jag sett. Star Trek har aldrig intresserat mig. Babylon 5 har jag kollat på tills jag tappade intresset. Stargate verkar kefft.

Tips?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Buck Rogers!

Eller, om du inte är rädd för ritade figurer så kika på Cowboy Bebop, som det konstiga namnet till trots är rätt skoj scifi.

Rickard

Urverk speldesign
Nu tänker jag mest föreslå det jag tycker är bra. :gremtongue:

Space: Above and Beyond - Serien har gått på Fyran.
Följ en grupp med Hammerheadpiloter mot en känslokall alienras.

IMPS: The Relentless - fanserie, 1 avsnitt släppt
Följ en grupp stormsoldater i deras patrullarbete.

Red Dwarf
Bättre humor får man leta efter.

...och slutligen en sak jag fastnat för, men jag vet inte varför. Serien är kass.

Lexx - Första delarna har gått på Fyran.
Sexsäljande SciFi med befängda karaktärer och tunn story. Plus för att Rutger Hauer är med i två avsnitt.

/Han som känner att han glömt någon serie

MrG

Swashbuckler
Andromeda står på min lista av saker jag nog ska se mer av...

Annars kan jag bara instämma i Hans tips och råd, Earth 2 tyckte jag också hade charm (i alla fall i början) och när det gäller B5, orkar man hålla ut till säsong två blir det riktigt-riktigt bra :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Fler tecknade japaner

PlanetES - om en grupp skrotsamlare i omloppsbana.

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - två säsonger fristående från såväl mangan som animen Ghost in the Shell.

Åsså tar vi en otecknad ojapan, närmare bestämt en britt: Doctor Who. Senaste säsongen är riktigt riktigt bra!

G

Guest

Guest
Det enda jag kan säga förutom att de flesta tippsen verkar bra, är att serien kommer fortsättas någon gång i januari så du har inte alls sett klart den.

Foggmock

Myrmidon
Space: Above and Beyond - Serien har gått på Fyran. Följ en grupp med Hammerheadpiloter mot en känslokall alienras.

De är dessutom elita marinkårssoldater! Serien är fruktat skitbra, men tog slut efter en säsong, och skådespelarna har lemlästat* varandra och de slog sönder all rekvisita så det blir aldrig några fler säsonger :gremfrown:

*konstnärlig frihetsöverdrift

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag vet inte det där med sifi. Jag är mer den där killen som gillar att titta på drama serier. Typ Greys Anatomy...

Annars kan du ju alltid testa att titta på Andromeda, det har jag för mig ska vara så där lagom rymdtöntigt.

Dilandau

Myrmidon
Ah, men jag har sett så långt man kan se. Det måste ju vara samma sak som att se klart? =)

Arfert

Facit
"Firefly" (och uppföljaren; biofilmen "serenity"), Joss "Buffy" Wheldons rymd-western... finns även som rollspel har jag för mig. Som sagt en blandning av spaceopera och western, med helt ok skådespelarinsatser och bra repliker. Gillar att "alliansen" (som i Star trek är de goda) är skurkarna som omväxling...

...tyvärr misshandlades serien av Fox och det blev bara en säsong. (avsnitten sändes i fel ordning och den skitbra piloten sändes SIST efter nedläggningsbeslutet). Men efter tryck från fansen blev det ändå en biofilm som "avslutar" serien, de flesta trådar sys ihop.

MrG

Swashbuckler
Re: B5

hmmm... tyckte själv om säsong 2-4 typ, femman kändes dock lite överföldig.

Dammit! + lite tips

Jag skulle ju föreslå Cowboy bebop :gremmad:

Men om du tycker att anime är kul eller åtminstone acceptabelt så kan man ju också passa på att rekommendera Evangelion om du inte redan sett den serien. Den blir dock rätt flummig/"djup" mot slutet så att du vet.

Ett annat tips är Wolf's rain... fast det är mer en efter katastrofen serie (i varg perspektiv) Den är grymt bra i all fall.