Nekromanti Vad ska jag spela nu?

Storuggla

Champion
Så, nu är jag trött på fantasy. Jag vill spela något annat. Vadsomhelst annat, bara det inte är fantasy. Så, vad ska jag spela? Motivera!

Storuggla, död tiger

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Retro-SF av nåt slag. Space 1889 fast inte nödvändigtvis liksom. Eller varför inte nåt med truckers och truckerfik fast i rymden? För det är ju typ... coolt. White trash + high tech = TrashTech. Intergalaktiska trailer parks, Omnimart med allt för alla... Cheetos med smak av Kleijnopfisiska glpfisyker!

Hrm... jag börjar märka av att jag inte sov inatt. :gremcrazy:

Storuggla

Champion
Du vill alltså att jag ska spela kalla kriget in space? Sovjetiska månbaser och maoist-baser i omlopp runt jupiter? Kim Il-Sung på Mars? :gremshocked:

Storuggla, läser in saker

Havoc

Swordsman
Socialrealistisk friform? (Eftersom det är så långt från fantasy du kan komma, och dessutom fint.)
Nya World of Darkness? (Eftersom det är en fin setting som lyckas med att vara både flexibel och djup.)

BraidsMamma

Veteran
Jag är väl den här på formuet som känner storuggla sämst men jag skulle rekommendera att testa en kampanj i klassiskt TV-serieformat.. med avsnitt, huvudplottar, subplottar, säsongsfinaler å hela köret.. jag spela både Star Trek och Buffy på det sättet och det är ett helt klart intressant experiment (Star Trke å Buffy... yay va metanödig jag känner mig :gremfrown: )

Honken

Hero
Eller varför inte nåt med truckers och truckerfik fast i rymden?

Men hallååå, det finns ju redan! Free Trader Kampanj med Traveller... Juh! :gremwink:

/Honken

Foggmock

Myrmidon
Postapokalysm! Främst Mutant: UA. Då kan du spela en muterad uggla som röker cigarrer, har hatt (plommonstop) och säger konstiga saker. Typ, som i verkligheten fast med rökkorvar. :gremgrin:

haltageten

Dum inuti huvudet
Ajo eller en helcrazy flygekorre vid namn Kurre Svansson som bär en allt för stor kevlarhjälm(sån där som soldater har nu för tiden).

MrG

Swashbuckler
Nutid, nån har redan skrivit tv-serieinspererat vilket jag gärna stämmer in i.

Varför nutid; enklaste spelvärlden att beskriva, spelare brukar ha nära till att hitta kul roller och så brukar de snabbt bli varma i kläderna.

Plott; skulle själv vilja hinna göra Deseperat housewife RPG, så varför inte föreslå det, en fast miljö, minst en mörk hemlighet per karaktär, lite fisktankigt och om saker stannar av, släng in nya slper som rör om.

Eksem

Champion
Nobilis! Nej förresten, det har du ju sålt till mig.

Vad är det som du tröttnat på i fantasyn? Det fantastiska? Klyschorna? Eller bara tanken på att det faktiskt är fantasy? För på många sätt och vis är ju gränsen mellan Call of Cthulhu och Warhammer FRPG ganska tunn, det är ju bara ytan som skiljer.

Vad jag vill spela sen när jag har kört D&D i botten, om jag inte ändrar mig, är science fiction i Halo-stuk. Alltså, bräcklig filosofi och lite gråskala i ondskan som en tunn anledning till att få skjuta aliens en masse. Som Mutant Chronicles med bra regler och en mer begränsad färgskala, kanske.

Annars är ju Western ett jättebra spel.

DeBracy

Men hallååå, det finns ju redan!
Jamen det gör ju inget! Det skulle ju inte vara nytt och revolutionerande, det skulle ju inte vara fantasy bara. :gremtongue:

DeBracy

Du vill alltså att jag ska spela kalla kriget in space? Sovjetiska månbaser och maoist-baser i omlopp runt jupiter? Kim Il-Sung på Mars?
Det är precis vad jag inte sa! ...or do I? Ju mer du läser in ju mer har du ju hittat på själv... och ju mer du hittar på själv desto mer borde det ju falla dig i smaken antar jag. :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Så, vad ska jag spela? Motivera!
Om jag vore du så skulle jag nog lira lite sci-fi.
Med motiveringen att det är kalrt mycket chans att kunan exploatera, undersöka, inte bara jorden utan åxå at man kan utforska nya planteter. Det är ju klart häftigt, eller hur.

Ananrs så finns ju nutidsrollsepl, där har man ju en väld so man känner till & man slipper tänka till angående det där med allt vad fanatsy innebär..

/ Johan K, som börjar fatta att det är jullov & därför börjar slappa ihop totalt..

LukeFagwalker

Veteran
Swashbuckler!

okej jag vet jag är en Swashbuklernörd men detta spel är det roligaste som finns.

drick grogg, insult fighta, sätt skräck i de sju haven utan en dvärg, alv, eller Gandalf så långt ögat når. bara råbarkade skäggiga pirater som säger arrgh mateie, shiver me timbers och ey laddies let´s ave söme grogg.

swashbuckler har allt, skatter, äventyr, zombies, brödrostar, massor av humor och galna sjörövare. dessutom ett helt nyskrivet äventyr (skrivet av mig) som du kan få (har nämligen inte fått upp det än men jag tror det är på gång).

en del modifieringar av reglerna behövs dock kontakta mig för tips om hur jag gjorde.

Arrgh Storuggla Swashbuckling rules

// Luke Plankwalker

Dilandau

Myrmidon
Re: Swashbuckler!

drick grogg, insult fighta, sätt skräck i de sju haven utan en dvärg, alv, eller Gandalf så långt ögat når. bara råbarkade skäggiga pirater som säger arrgh mateie, shiver me timbers och ey laddies let´s ave söme grogg.
Här har vi ett problem. Hur snackar man sjörövarska på svenska?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Kvinnor, kulor och kwhisky

Det är väl klart att du ska spela noir? Eftersom inte själva spelet är köpt så kan du förstås köra din egen patenterade Mutant Chronicles version.

Annars så du låta dig inspireras av "Deadwood" och skapa en sliskig guldgrävarhåla och spela snusk-western.

Storuggla

Champion
Re: Kvinnor, kulor och kwhisky

"Det är väl klart att du ska spela noir?"

Lockande, men jag måste ha spelare till det. Till fantasy är det aldrig problem att ha spelare, det kryllar av dem. Men mellan fantasy, minis och WoW finns det inget utrymme för noirspelande, tyvärr. :gremfrown:

Storuggla, hark the angel