Khan
Kondottiär
1 - Jag gillar inte Conan. Har försökt flera gånger, men aldrig lyckats. Det enda som jag klarat av är första Arnold-filmen. Har därför ingen koll på världen.entomophobiac;n308911 said:Jag kan tycka att de storslagna äventyren fungerar som bäst om de inte är storslagna från början. Frodo tar det piano i sin by men får ett olyckligt arv av en excentrisk farbror, exempelvis. Att det finns mörker i världen är helt främmande för honom innan händelserna tar vid.
Så vilken världen än må vara så tror jag en idé är att låta saker vara rätt banala från början, innan de på längre sikt omvandlas till det episka.
För egen del hade jag nog valt antingen vår egna verklighet ett lämpligt årtal, för att jag då slipper förklara vilka länder, språk, etc., som finns, eller så hade jag tagit Conans Hyboria, eller Amber, för att jag slipper alver och för att de fokuserar på teman som intresserar mig.
2 - Jag har ingen kläm på Amber. Jag har läst de första fem böckerna två gånger, men har ingen känsla för hur världen är uppbyggd alls. Jag är förtjust i metafysiken och den eviga odödliga familjen det handlar om, men världen? Ingen aning.
Tanken är att det ska börja ganska banalt, men ur spelarnas perspektiv är det roligare att gå lite mer rakt på sak än att börja med att odla kål i realtid i arton spelmöten.