Nekromanti Vad ska man göra med en spelare...

Balderk

Swashbuckler
Re: Det oberäkneliga

Det är ju det som är det roliga med CN!

Lätt mitt favorit aligment!

/Jonas, harlätt att ändraåsikti verkligalivet också :gremwink:

Men..

Och jag var helt oförberedd på att Herr Nils och Hasse (som inte hänger här) skulle spela som de spelade.
Har man med såna lömska typer så är det väl självklart vad som kommer att hända :gremwink:.

/Faehrengaust som har snälla spelare

Staffan

Myrmidon
Personligen tycker jag att interna konflikter kan vara nog så kul, men mest i "one-shots", som konventsäventyr och liknande. Det funkar dock inte så bra i längre kampanjer.

Storuggla

Champion
Re: Kampanjvärld för det ovanstående...

Elak i Al-Quadim? Som elaka vizirer då eller? ^_-

Storuggla, applåderar bruket av Al-Quadim

Balderk

Swashbuckler
Det kanske inte funkar så bra i kampanjer, men det betyder inte att det inte är roligt! :gremlaugh:

/Jonas, de internakonflikternas största lobbist :gremwink:

Balderk

Swashbuckler
Re: Pfha!

Har man en anledning att vara med gruppen blir gruppen mer samspelt och det leder oftast till bättre rollprestationer! Om ingen vet varför han är med i gruppen utan bara är det blir det rätt dålig stämning i gruppen och det leder ofta till bråk och slagsmål och till och med dödande karaktärerna imellan, jag gillar intriger och bråk, men det får inte gå längre än så, till et fysiskt stadium...

Alltså: När det finns anledningar till varför man är i en viss situation blir det lättare att gå in i både rollen och världen.

/Jonas

Balderk

Swashbuckler
Re: Pfha!

aha! Jo... tror ändå att det är smart att ha en anledning... Men kanske ingen som medspelarna känner till :gremsmile:

/Jonas