Nekromanti Vad ska man göra med en spelare...

Praktisk?.

Bara för att man själ pengar från tiggare och vill sälja föräldralösa barn till bordeller. Så behöver du väll inte peka finger och kalla en för ond!
Låter snarare som en praktisk rollperson. Han söker de bästa möjliga lösningarna för alla parter. Tiggaren var säkert drogberoende och hade dött av överdos. De föräldralösa barnen hade säkert frusit till döds i vinterkylan utomhus.

/Faehrengaust, inte helt allvarlig

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Usch, du är en sån moralist tant.

"Bara för att man själ pengar från tiggare och vill sälja föräldralösa barn till bordeller. Så behöver du väll inte peka finger och kalla en för ond!"

Precis! Hur ska man annars kunna finansiera sitt rollspelande?

Netfeed

Swashbuckler
sedan kan det ju vara bra om man skall ta kontakt med en ond trollkarl eller nått i den stilen då kanske det inte är så bra att skicka fram en paladin eller annat gott folk... å kan den där lille typen som smakar äkligt få vara med...

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Det är just sånt där som en paladin...(OT)

Nej! En paladin bör se det som sin heliga plikt att rädda jungfrur från den fara de befinner sig i genom sin jungfrudom, men har han det minsta nöje av processen förlorar han alla sina paladinförmågor tills han gjort bot och bättring.

-JPS-

Man Mountainman

Storsvagåret
Tja, var är din auktoritet som spelledare. Förbjud dem!

Sedan undrar jag lite exakt vilka uttryck deras ondska tar sig (är inte ett hundra procent säker på D&D-definitionen av "ondska"). Vari ligger porblemet, alltså:

De onda rollpersonerna behandlar de övriga rollpersonerna illa: om dina goda spelare tycker att det här är ett problem, borde du snacka med hela gruppen och lägga fast riktlinjer. Det ska väl inte behöva vara så, att någon spelare inte njuter av spelet?

De onda rollpersonerna saboterar äventyret genom sina handlingar: konstatera att alla handlingar har sina konsekvenser. Ju värre nidningsdåd rollpersonerna begår, desto värre slår deras omgivning tillbaks mot dem. Fortsätt på den här linjen tills spelarna anser att ett 'E' på deras alignmentrad inte ger dem ett frikort ur fängelset.

Det värsta är egentligen om personen/erna som spelar onda får resten av gruppen att tröttna, då de inte gillar att få sina karaktärer bestulna/dödade efter att ha spenderat en eftermiddag med att sitta och göra dem, skriva bakgrundshistoria o dyl...Ganska lätt att be den onde att dra åt skogen efter ett par gånger. Och då går det gärna ut i det "riktiga livet" och folk blir sura. Brukar vara bäst att som det har sagts tidigare, skicka honom/henne till saltgruvorna ett par gånger och hoppas att han fattar hinten.

/Lars -som troligtvis bara har upprepat allt som har sagts i denna diskutionen, men klockan är 0800 och jag kände för att skriva något

Troberg

Sinister eater
Re: Lågt och förutsägbart skämt...

Vad är en jungru?
Felstavning av jungfru, och när du vuxit upp så kanske någon förklarar för dig.

Troberg

Sinister eater
Re: Det är just sånt där som en paladin...(OT)

men har han det minsta nöje av processen förlorar han alla sina paladinförmågor tills han gjort bot och bättring.
Det är det värt!

Troberg

Sinister eater
Fel!!!

Ehrm jag har ett större problem, jag har en som konstant spelar CS chaotic stupid, och ja det är troberg.
Jag är en CC (Chaotic Cynic)!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det var fatktiskt

...inte er jag tgänkte på, men tack för påminnelsen! :gremgrin:

Har förresten ett scenario där ni ska spela onda på gång, Vi kan väl köra det under jullovet?

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kampanjvärld för det ovanstående...

...var Al-Quadim, om nån undrar.

Och jag var helt oförberedd på att Herr Nils och Hasse (som inte hänger här) skulle spela som de spelade. Så jag blev lite ställd. Nu vet jag mer om hur jag skulle göra.

Roll with the punches. helt enkelt.

MVH

Magnus

Balderk

Swashbuckler
Vad jag sägerär attbråk inomgruppen kan vara väldigt roligt, i alla fall imin erfarenhet!
Senom äventyret gåråt skogen ären annan sak! men jag hållermed, onda rollpersoner är inte så roliga att spelamot! Det blir tillräckligt med bråk om RP:na är goda och neutrala, vilket är roligt.

/Jonas, gillar kaos