Nekromanti Vad ska man hinna innan man fyller 30?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag fyller 30 i april, så det kanske är dags att börja fundera på. Annars har jag ju inget att ha 30-årskris för ;)

Så vad tycker ni?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tycker att du ska försöka hinna med ungefär 29 år innan du fyller 30. Annars blir det så jobbigt.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Det känns ganska givet :) Jag har inte legat i koma några längre perioder eller så. Visserligen har jag sovit bort ungefär en tredjedel av det, men det tror jag får lov att räknas ändå.

Men vad mer? Vad är det man ska få panik och ångest för att man inte hunnit?

obak

Hero
Rest jorden runt
Deltagit i din generations stora krig
Storviltsjakt i afrika
Alkoholism
Röka opium
Kasta kefir på polisen under frihetsdemonstration i baltikum
Vara hemlös
Vara miljonär
Ha sex med minst 100 män/kvinnor
Kanotpaddlat genom amazonas
Supit med den intellektuella eliten i Wien och Paris
Knivslagsmål i alaska
Ha tre ungar med lika många kvinnor
Spionerat för en världsmakt
Doktorerat
Kandiderat till riksdagen
Skrivit dina memoarer
Fått OS medalj

Har du inte gjort minst hälften av detta så har du misslyckats!

Allvarliga minnesluckor som andra berättar om, saker man inte minns att man har gjort...saknar ingen, har du kommit i mål vid 30 utan har du vunnit.

God45

#PrayersForBahakan
obak;n61278 said:
Rest jorden runt
Deltagit i din generations stora krig
Storviltsjakt i afrika
Alkoholism
Röka opium
Kasta kefir på polisen under frihetsdemonstration i baltikum
Vara hemlös
Vara miljonär
Ha sex med minst 100 män/kvinnor
Kanotpaddlat genom amazonas
Supit med den intellektuella eliten i Wien och Paris
Knivslagsmål i alaska
Ha tre ungar med lika många kvinnor
Spionerat för en världsmakt
Doktorerat
Kandiderat till riksdagen
Skrivit dina memoarer
Jag har bara gjort en av dem men jag har 5 år på mig så... :p

Sia

Veteran
Det viktigaste är att du är nöjd med dina 29 år hittills tycker jag. Var och en lever på sitt sätt och är du nöjd med det så är det helt grönt. Är du inte det, så kan det vara dags att ta sig en funderare.

En av de saker jag har gjort som var på min bucket list sedan länge är detta: fasta i en hiss.

Lukas

Mannen i Gult
Saker man skall ha gjort innan man fyller 30:
1.Varit på en forumsöl.
2.varit på gothconpuben.
3. Spelade Smutsiga hippie rollspel i indierummet på Gothcon.
4.Blivit bannad en vecka ifrån det här forumet.
5. Ha minst 4000inlägg på det här forumet.
6. Antigen hata eller älska Eon,
7.Hamnat i ett bråk med, Krank eller God45.
8.Basera hela ditt liv runt rollspel och forumet till den graden att när du skall posta en lista på saker att göra innan du fyllt 30 så kommer du bara på saker som handlar om dem.

Eksem

Champion
Kunna göra en kickflip.
Kunna göra en shoryuken.
Ha en podcast.
Ha ett fansin.
Kunna måla modellfigurer.
Kunna göra en buffer overflow-exploit.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har ju iaf gjort delar av eller någon variant av något från varje lista, men inte i närheten av att uppfylla allt :) Men de flesta jag talat med verkar ändå överens om att det inte finns någon anledning att få panik över saker man inte hunnit med än.

Äsch, jag hade nästan sett fram emot att ha någon slags ålderskris där jag hade en ursäkt för att bete mig lite konstigt. Fast jag vet inte vad jag skulle göra om jag ålderskrisade ändå, så det kanske är lika bra att skita i.

Mutanten

Hero
Jag tycker att man ska ha lagt sig till med en attityd som innebär att man skakar på huvudet åt politiskt och religiöst övertygade människors inskränkta världsbild och enkla lösningar på svåra problem. Man har insett att vägen framåt går genom ömsesidig respekt, sakliga samtal, förståelse för varandras erfarenheter och slutligen kompromisser där båda parter är lika missnöjda som nöjda.

God45

#PrayersForBahakan
Mutanten;n61309 said:
Jag tycker att man ska ha lagt sig till med en attityd som innebär att man skakar på huvudet åt politiskt och religiöst övertygade människors inskränkta världsbild och enkla lösningar på svåra problem. Man har insett att vägen framåt går genom ömsesidig respekt, sakliga samtal, förståelse för varandras erfarenheter och slutligen kompromisser där båda parter är lika missnöjda som nöjda.

Det här var nog det bästa "Lite inte på någon över 30" citatet jag någonsin sett :p

krank

Björn Wärmedal;n61307 said:
Jag har ju iaf gjort delar av eller någon variant av något från varje lista, men inte i närheten av att uppfylla allt :) Men de flesta jag talat med verkar ändå överens om att det inte finns någon anledning att få panik över saker man inte hunnit med än.
Nu när God45 öppnat porten för Fight Club-giffar så vill jag svara med:

(Angående att fylla 30, alltså)

Max Raven

T12-kultist
Låt inte en godtycklig ålder bestämma när du ska ha gjort saker. Vad vill du ha gjort? Sätt upp det målet, gör vad du kan för att uppnå det, få inte panik om du råkar ha en födelsedag innan du når målet.

Det är inte som att man bli färdig ändå så... ;)

krank

Max Raven;n61338 said:
Låt inte en godtycklig ålder bestämma när du ska ha gjort saker. Vad vill du ha gjort? Sätt upp det målet, gör vad du kan för att uppnå det, få inte panik om du råkar ha en födelsedag innan du når målet.
Absolut.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Asså, det börjar bli lite för mycket kloka svar i den här tråden nu :D

Jag menar, jag vill ju veta vad man MÅSTE ha hunnit med, eller vad man ska börja stressa över att man inte har påbörjat än. Rent objektivt på äkta internet-sätt.

God45

#PrayersForBahakan
Björn Wärmedal;n61352 said:
Asså, det börjar bli lite för mycket kloka svar i den här tråden nu :D

Jag menar, jag vill ju veta vad man MÅSTE ha hunnit med, eller vad man ska börja stressa över att man inte har påbörjat än. Rent objektivt på äkta internet-sätt.
Alltså, nästan alla stora män hade redan utfört sina livsverk vid 30. Så du kommer nog alltid förbli en medelmåtta, du kommer dö och inom en enda generation kommer ingen minnas ditt namn eller bry sig om någonting som du gjort. Du är en liten grå tråd på vävningen som är mänskligheten. Vissa hade tröstat sig med att du i alla fall inte kommer bli hatad men det ska du verkligen inte göra, hade du blivit hatad hade du i alla fall uppnått något. Även om du har barn som kommer föra ditt arv framåt så kommer de befläckas av din medelmåttighet, på grund av hur du uppfostrar dem kommer de aldrig nå din potential. Du är antagligen inte den bästa på ditt jobb, du är antagligen inte den bästa älskaren dina partners har varit med och dina "fiender" är bara folk som finner din personlighet en aning irriterande. Varför ens fortsätta efter 30?

Är det sådant du vill höra? :D

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Nä, men jag tyckte det var roligt ändå :D

Jag har iaf uppnått mitt mål med att vara medelmåttig! ;)