Björn Wärmedal
Björning Wheel
Jag fyller 30 i april, så det kanske är dags att börja fundera på. Annars har jag ju inget att ha 30-årskris för
Så vad tycker ni?
Så vad tycker ni?
Jag har bara gjort en av dem men jag har 5 år på mig så...obak;n61278 said:Rest jorden runt
Deltagit i din generations stora krig
Storviltsjakt i afrika
Alkoholism
Röka opium
Kasta kefir på polisen under frihetsdemonstration i baltikum
Vara hemlös
Vara miljonär
Ha sex med minst 100 män/kvinnor
Kanotpaddlat genom amazonas
Supit med den intellektuella eliten i Wien och Paris
Knivslagsmål i alaska
Ha tre ungar med lika många kvinnor
Spionerat för en världsmakt
Doktorerat
Kandiderat till riksdagen
Skrivit dina memoarer
Allt annat är bara utfyllnad och onödig trams.krank;n61270 said:Jag tycker att du ska försöka hinna med ungefär 29 år innan du fyller 30. Annars blir det så jobbigt.
Mutanten;n61309 said:Jag tycker att man ska ha lagt sig till med en attityd som innebär att man skakar på huvudet åt politiskt och religiöst övertygade människors inskränkta världsbild och enkla lösningar på svåra problem. Man har insett att vägen framåt går genom ömsesidig respekt, sakliga samtal, förståelse för varandras erfarenheter och slutligen kompromisser där båda parter är lika missnöjda som nöjda.
Nu när God45 öppnat porten för Fight Club-giffar så vill jag svara med:Björn Wärmedal;n61307 said:Jag har ju iaf gjort delar av eller någon variant av något från varje lista, men inte i närheten av att uppfylla allt Men de flesta jag talat med verkar ändå överens om att det inte finns någon anledning att få panik över saker man inte hunnit med än.
Absolut.Max Raven;n61338 said:Låt inte en godtycklig ålder bestämma när du ska ha gjort saker. Vad vill du ha gjort? Sätt upp det målet, gör vad du kan för att uppnå det, få inte panik om du råkar ha en födelsedag innan du når målet.
Alltså, nästan alla stora män hade redan utfört sina livsverk vid 30. Så du kommer nog alltid förbli en medelmåtta, du kommer dö och inom en enda generation kommer ingen minnas ditt namn eller bry sig om någonting som du gjort. Du är en liten grå tråd på vävningen som är mänskligheten. Vissa hade tröstat sig med att du i alla fall inte kommer bli hatad men det ska du verkligen inte göra, hade du blivit hatad hade du i alla fall uppnått något. Även om du har barn som kommer föra ditt arv framåt så kommer de befläckas av din medelmåttighet, på grund av hur du uppfostrar dem kommer de aldrig nå din potential. Du är antagligen inte den bästa på ditt jobb, du är antagligen inte den bästa älskaren dina partners har varit med och dina "fiender" är bara folk som finner din personlighet en aning irriterande. Varför ens fortsätta efter 30?Björn Wärmedal;n61352 said:Asså, det börjar bli lite för mycket kloka svar i den här tråden nu
Jag menar, jag vill ju veta vad man MÅSTE ha hunnit med, eller vad man ska börja stressa över att man inte har påbörjat än. Rent objektivt på äkta internet-sätt.