kalcidis
Hero
Har så jävla svårt att bestämma mig för vad man ska köpa för rollspel. Jag har flera kriterier på hur det ska vara:
*bra omfattande beskrivningar av världen.
*det ska vara realistiskt men det ska kunna ske ganska överdrivna saker.. (dvs. lite som Western)
*effektivt men inte för segt regelsystem (helst ska man kunna klara sig utan regelsystemet..dvs att man ska kunna köra med tex Fuzion eller GURPS om man vill).
*Inte Sci-fi (kanske apokalyptik-genre i stil med Mad Max). Gärna Historiskt eller Fantasy.
*Världen ska vara konsekvent. Inget överdrivet mumbojumbo.
*Komplett med regelboken (och eventuellt kanske ngn modul).
Finns det ngt som uppfyller mina krav. Jag har pengar att bränna och inget att bränna det på... Alla tips uppskattas utom dom som nämner Vampire /images/icons/laugh.gif.
Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
*bra omfattande beskrivningar av världen.
*det ska vara realistiskt men det ska kunna ske ganska överdrivna saker.. (dvs. lite som Western)
*effektivt men inte för segt regelsystem (helst ska man kunna klara sig utan regelsystemet..dvs att man ska kunna köra med tex Fuzion eller GURPS om man vill).
*Inte Sci-fi (kanske apokalyptik-genre i stil med Mad Max). Gärna Historiskt eller Fantasy.
*Världen ska vara konsekvent. Inget överdrivet mumbojumbo.
*Komplett med regelboken (och eventuellt kanske ngn modul).
Finns det ngt som uppfyller mina krav. Jag har pengar att bränna och inget att bränna det på... Alla tips uppskattas utom dom som nämner Vampire /images/icons/laugh.gif.
Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat