Nekromanti Vad ska man se i Consaber

Mina två spelare ska snart påbörja en ny kampanj som kommer utspela sig i Consaber där de ska på en pilgrimsfärd från Calina till Salston Tor

VI har under de 14 år vi spelat Eon av olika anledningar aldrig spelat i Consaber så skulle gärna behöva lite hjälp med tips på intressanta platser och liknande.

Så om du skulle varit en Sabrier som träffat på två äventyrare som precis stigit i land i Calina. De har slagit sig ned vid ditt bord på en hamnkrog, de bjuder dig på ett stop öl eller två, de är intresserade av Consaber. Vad skulle du tipsa dem om att göra under tiden de besöker i ditt underbara land?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Korvfestivalen i Firina (visst var den i Firina? Har inte läst boken på några år)! Vindistrikten på Dan Bréann! För en utlänning är det säkert spännande att sitta i Calnias hamn och spana på flygdragonerna när de har övningar.

Fridigern

Swordsman
Oh vilken go kulturspelskampanj det låter som ni skall köra. Precis något sånt hade jag velat köra om jag skulle köra Mundana

Mundo

Myrmidon
Flygdragonerna såklart. Sen måste man ju försöka klämma sig in i hovet där det ligger en fet jävla drake och ger råd till konung och rike!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Ja! Besöksdag i plebejförsamlingen?

Det måste finnas en hel bunt olika slott och gamla brocher att se också. Tornerspel i de större kuststäderna under sommaren. Fäktskolan eller ridskolan i Turina kanske har uppvisning? Det bör finnas kloster man kan bo på också, även om jag är rätt säker på att de varken nämns i Consaber, Religioner eller Riddaren.

Legio Colonan har representanter och medlemmar från sina hus utspridda lite här och var. De kanske har rekrytering eller liknande.

Längs den kungliga landsvägen kommer man då och då att stöta på de kungliga vägvakterna. Säkert trevliga, och ibland uttråkade. Man får också vara beredd att stiga åt sidan hastigt om postiljonen kommer galopperande.