Alternativ öppning kan vara att rollfigurerna anställs som begravningsplatsvakter.micke_p;n200697 said:Det går rykten i staden att någon stulit kroppar från en av stadens begravningsplatser. Stadsvakt har placerats ut i närheten av begravningsplatsen för att eventuellt kunna upptäcka och ta förövaren på bar gärning.
Beger sig gruppen dit dagtid kan man mycket riktigt finna att ett par tre gravar grävts upp.
Beger man sig det nattetid får man vara försiktigt att inte upptäckas av stadsvakten.
En av SLPerna i en kampanj jag var med i adopterade en baby grell vid ett tillfälle. Nibbler, som vi döpte den till, har varit förvånandsvärt användbar (och förvånansvärt söt) under spelets gång. Lite off-topic men kände att jag behövde kommentera.Ymir;n200936 said:Om Allabar av någon mystisk anledning inte övertygade finns alltid Crackeds lista på de bästa D&D-monstren.
Rollpersonerna har ju ett val efter scenen spelats upp; antingen smyga efter följet eller bege sig ner i kryptan. Kryptan kan tänkas leda vidare till Underdark och kontakt med drow. Om inte är det ändå en bra öppning till en dungeon mitt inne i en stad.Mannen i skogen;n200932 said:Alternativ öppning kan vara att rollfigurerna anställs som begravningsplatsvakter.