Nekromanti vad ska mina spelare smaka på?

mr colt

Veteran
jag har ett gäng på 7 amatörer (yn allså)
och jag har bläddrat igenom JB och kollat på lite monster vad tycker ni de ska få möta. jag har funderat på dödsgast och hufurdrake eller vad den nu heter. rollspersonerna är bra utrustade med vapen och typ 4 krigare och en lönnmördare+ en haminges troende och lite pack.

god jul

Johan K

Gammal & dryg
Gott & Blandat !

Släng in några av de normalaste monster som ligger i nivå med spelarna.
Sen när de blir bättre så kan du ju bli mer jävlig...

Jorge

Veteran
Men du!

Är inte en dödskgast lite mäcktig för ett gäng Amatörer med tancke på att det inte är så vanligt att Amatörer rantar omkring med magiska föremål och kraftiga magier?

Du kan ju låta de få träffa några Grottroll som invaderar byn (om de befinner sig i ett sådant område vill säga) mitt i natten och RP måste försvara byn!

Eller så kan du låta dina RP få leta upp några kidnappade mäniskor hoss ett gäng kungstroll!

Men ändå Gott och blandat är alltid bäst!/images/icons/dragon.gif

vinterdraken

Veteran
Re: Gott & Blandat !

vättar tror ja skulle vara bra för nybörjare.för vare skogstroll men nu är dom orädda och aningen mer svår dräpta,
PS; Snart kommer en enorm updatering av min sida!

Hasse

Hero
"och jag har bläddrat igenom JB och kollat på lite monster vad tycker ni de ska få möta. jag har funderat på dödsgast och hufurdrake eller vad den nu heter."

Tycker du skall ta det lite tungt med de kraftigare monstren. Låt dem istället möta som nämts tidigare skogstroll, gråtroll eller vättar. Tror du att de inte kommer vålla dina spelare några problem så öka på antalet istället isf men med tanke på att de är amatörer så bör det inte böhövas. Det viktiga är dock att du verkligen utnyttjar olika förmågor och liknadande tillfullo för de monster som du låter spelarna. Försök att hålla dina monster vid liv så länge du kan och försök att hitta så mycket olika finter du kan för få dem att överleva, deras livs uppgift i Trudvang är ju trots allt inte att bli slakte av spelarna. Tänk dig att monstrena är din egna RP som du inte vill skall dö. Nu menar jag inte heller att skall försöka döda dina Spelares RP dock försöka få dem så illa tilltygade vid varje strid att bara är med nöd och näppe som de överlever.

mr colt

Veteran
Re: Men du!

vi i våran spel krets har en "tradition" att döda typ 1-alla spelare på ett spela möte, och mina spelare har sån snuskig tur och döddade alla mina fina skogstroll och grottroll och jag han inte döda någon. så jag tängte att det där med dödsgast var typ en "boss".

Hasse

Hero
förslag

"och mina spelare har sån snuskig tur"

Då är det inget annat att göra som SL än att plocka fram den tunga arsenalen och utala en evig förbannelse av fummel på spelarnas tärningar. Avsluta sedan med att lägga en evig välsignelse om ohejdad tur på dina egan SL-tärningar./images/icons/smile.gif

Skicka sedan fram det minsta och ynkligaste lilla skogstroll som finns i Trudvang och förgör spelarnas RP./images/icons/grin.gif

Storuggla

Champion
Håller med

Jupp, det funkar lysande. Jag minns själv med skräck hur en viss SLP, som visade sig vara den svåraste att ha ihjäl av alla vi någonsin mött, i stort sätt slog ihjäl oss hela bunten.
Med nöd och näppe klarade 20% av rollpersonerna sig från denna mördarmaskin.

Så jo, det funkar det som Hasse sa. Fråga bara min SL om goblinen i den röda klänningen, så får ni veta.

Storuggla, rädd för gobbos sedan dess.

Jorge

Veteran

Hmmm om du vill ha ihäl dom så är ju dösgasten väldigt farlig men om du vill ha en lite smartare boss kan du ju låta dom få träffa en on mäcktig trollkarl eller varför inte ta ett självmordsuppdrag i Isvidda kanske!
Men ändå det är väll ingen bra ide att ge dom ett uppdrag dom inte har en chans att genomföra!/images/icons/dragon.gif

mr colt

Veteran

allså jag vill inte ha ihäl all män en två tre stycken skulle passa på en bra boss då kan man känna sig nöjd. en magiker är inte så skojig. dom har ju 3 hårda krigare med en hel säck med tur så en trollkarl som har en hufurdrake son vakthund och har sitt komplex mitt i skogstrolls skogen skulle nog passa.

Rickard

Urverk speldesign

"vi i våran spel krets har en "tradition" att döda typ 1-alla spelare på ett spela möte,"
Undrar bara hur lång tid det tar att göra en gubbe för er samt hur utvecklade personligheter ni har.

Vill du döda RP:er så kan du göra en D&D:are.. Ha en bunt små, fula varelser som dina spelare ska slåss emot men ge en av dessa ett magiskt svärd.. Dina spelare plöjer sig igenom "horden" av småttlingar (jmf snotlings /images/icons/smile.gif) när PLÖTSLIGT! En arm kommer flygande förbi och en av RP:na inser att det är hans egen.. Var det en lyckoträff? Spelarna inser att det inte är det, när nästa kroppsdel kommer flygande.. Vems kroppsdel var det?

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte ens orkade dra skämtet "Var får du alla dina spelare ifrån?" och är nästan tacksam över att ingen annan gjorde det heller

Snopp!!

Eller kanske inte. Men Det jag skulle kunna rekommendera är kanske att dom följer en karavan till dom sydligare delarna av Trudvang, och blir infångade som slavar i en mäktig nation som liknar det jordiska fenicien. Under deras tid som galärslavar på stora stridsgalesser får dom uppleva många äventyr, och får tjäna sitt fribrev genom att lösa ett uppdrag åt en allierad till den feniceiska staden som likanr jordens araber. De blir till slut släppta fria i en liten handelskoloni åt den feniciska staden och börjar ta sig till metropolen Tammuz som är den enda staden där det går sjöförbindelser till norra Trudvang, och får träffa ett följe alver som är på väg uppåt och handlar i pälsar i Tammuz. Alverna tar ombord rollpersonerna som vakter av båten och det kommer tillbaka till norra Trudvang. Sätt in många sjörövare och sjömonster i hela kampanjen och kanske några harpyor. Klart!

Storuggla

Champion
Du lever farligt du ;-) (nt)

NT = No Text! Varför glor du ändå? Nedrans däcksvabbare och olympiska atlet! Grrr!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
*Diskret och menande harkling* (nt)

NT = No Text (Ingen text)

Roliga kommentarer.......

...passar alltid in.......Det är så roligt med dom.........Sen svarade jag seriöst på hans fråga.

PS får man inte säga snopp hursomhelst? Har vi blivit Talibaner plötsligt? *skämtar*DS

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Det är klart man får säga »snopp» (OT typ) ...

... annars hade jag ju [color:red]raderat inlägget, låst tråden och kickat dig från forumet</font color=red> istället för att sitta här och försöka få upp [color:008080]slem</font color=008080> ur halsen.

Däremot vet jag inte om jag kommer att vara lika tolerant vad det gäller dubbla utropstecken i fortsättningen.

[color:ff9999]Snopp</font color=ff9999>.

Dracon

Veteran
Re: Det är klart man får säga »snopp» (OT typ) ...

Dante.

Det där var lite snuskigt, Först pratar du om sn***ar sen säger du att du skall " Försöka få upp slem ur halsen ".
Kallar du din Sn**p för halsen ?

Dracon : )

/images/icons/hairy.gif

Sodivra

Champion
Re: Det är klart man får säga »snopp» (OT typ) ...

istället för att sitta här och försöka få upp slem ur halsen.

Hmmm.. Lattjat med pojkvännen?
Nä. Nu är det nog dags att sluta med tramseriet..
(För övrigt så har jag också hostat upp slem ur halsen sedan en vecka.. /images/icons/sick.gif)