Nekromanti Vad ska mitt spel heta?

luddwig

Lawful evil
Jag började för en tid sedan skriva på ett nytt litet rollspel. Det är OSR i en miljö inspirerad av Sergio Leones och Tarantinos westernfilmer, med inslag av spöken, zombies och annat onaturligt. Regelsystemet är vagt byggt på The Black Hack men använder pölar. Dock saknar spelet ett passande namn, så ge mig därför dina bästa namnförslag tack.

terje

xenomorf mystiker
Låter som ett skoj koncept!

När du säger att det använder pölar - är det x antal T6 under egenskapsvärde du menar?

Istället för ett namnförslag får du följande nonsenssvada: Det borde gå att göra någon slags koppling mellan Vilda Västern och att dödsriket (i Egyptisk myt) ligger i väster (eftersom det är där solen går ned). Cowboys som rider mot den nedåtgående solen. Skymningsland... Den nedåtgående solens land... Nånting...

luddwig

Lawful evil
terje;n307343 said:
När du säger att det använder pölar - är det x antal T6 under egenskapsvärde du menar?
Nej. Du slår T12 (antalet beror på hur bra du är) mot en svårighetsgrad (6, 9 eller 12). Lika med eller över är lyckat. Flera lyckade tärningar ger bättre resultat.

Leon

Leo carcion
Ghost Town är bra. Annars kanske Peacemaker. Eller "Döden i Lago"

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Skymningsland och Ghost Town är båda bra förslag enligt mig.

Dessutom, hur är anslaget liksom? Är det Jonah Hex? Är det skitigt och oförlåtande? Är det övernaturliga monster från andra sidan eller manifestationer av våra egna tillkortakommanden? Är det Wild Wild West? Är det Ravenous?

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
"Dusk", kort och gott (om det är förftattat på engelska)

luddwig

Lawful evil
Ape of Wrath;n307353 said:
Dessutom, hur är anslaget liksom? Är det Jonah Hex? Är det skitigt och oförlåtande? Är det övernaturliga monster från andra sidan eller manifestationer av våra egna tillkortakommanden? Är det Wild Wild West? Är det Ravenous?
Jag har inte sett Ravenous men det jag gör är inte ett skräckspel, och inte heller komedi som Wild Wild West. Stämningen ska vara skitigt och brutal med en viss humor, säg som i nyinspelning av True Grit eller The Hateful Eight. De övernaturliga inslagen är inte heller direkt monster utan till exempel onda andar som tar kontroll över någon, en pest som leder till kannibalism eller en man som blivit odödlig sedan han enligt rykten sålt sin själ till djävulen.

luddwig

Lawful evil
ÅkeZorkh;n307353 said:
(om det är författat på engelska)
Jag skriver på svenska men westerngenren är så starkt förknippad med det engelska språket att jag inte har något emot en titel på engelska.

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Shake, Rattle & Roll, med Jesse Stone/Bill Haley- skallerorms- och tärningsreferens.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hehe... om du har zombies och sånt med ger det ju ny innebörd till "Wanted: Dead or Alive"

Det kanske kan vara något att bygga namnet kring?

Arrikir

Venator
Om inget annat kan man ju inspireras av gamla Lucky Luke seriealbum, till exempel "kampen på prärien" är ju en riktigt bra titel, kanske man kan hitta på något i den stilen?
"Skymning över prärien" kanske kan vara nått?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag berättade just för kollegan om hur filmen Nemesis fick den svenska titeln Nemesis: Den yttersta hämnden och att det är fantastiskt, så jag drar till med Ghost Town: Västerns vagabonder.