QFT. Tråden vanns tidigt, och hittills har jag inte sett någon värdig utmanare.Måns;n307477 said:Tycker fortfarande att Ghost Town är bäst dock.
Trådskaparen har knappt hunnit läsa i tråden, än mindre skriva. Hade spelkväll igår och är nu på resande fot till söndag. Tycker dock spontant att Ghost Town är bra, och att en engelsk titel funkar till western-genren även om spelet i övrigt är på svenska.Rymdhamster;n307482 said:Jag känner en viss brist av respons från trådskaparen. Vore kul att veta vilka av förslagen som i alla fall är i närheten, så man får en riktning att spåna vidare i.
Verkar vara i minoritet eftersom majoriteten av förslagen hittills varit på just engelska, men jag tycker i alla fall att en svensk titel är att föredra för ett spel på svenska, western eller ej. Undantag kan göras för engelska ord och begrepp som kan anses som tillräckligt etablerade i svenska. Tycker dock inte att Ghost Town faller i den kategorin. Spökstad låter förvisso ganska coolt tycker jag men möjligen inte riktigt samma nivå.luddwig;n307502 said:Trådskaparen har knappt hunnit läsa i tråden, än mindre skriva. Hade spelkväll igår och är nu på resande fot till söndag. Tycker dock spontant att Ghost Town är bra, och att en engelsk titel funkar till western-genren även om spelet i övrigt är på svenska.
Generellt ja. Det är nog just western-genren som gör att jag kan tänka mig en engelsk titel. Samtidig finns det ju många svenska ord som har "rätt" klang, så en bra svensk titel är fullt möjlig. Jag ska vid tillfälle gå igenom alla bidrag i tråden, oavsett språk.kloptok;n307503 said:...en svensk titel är att föredra för ett spel på svenska...
Jag håller helt med. Titeln Ghost Towns får mig att tänka på ödsliga westernmarker. Titeln Spökstad drar mina tankebanor mer åt Silent Hill.kloptok;n307503 said:/.../ Tycker dock inte att Ghost Town faller i den kategorin. Spökstad låter förvisso ganska coolt tycker jag men möjligen inte riktigt samma nivå.