I Eon finns det så kallade Dödsslaget, ett slag spelaren anmodas slå för att avgöra om han verkligen är på väg att kola eller inte på grund av de samlade skador som han tagit emot.
I Daimonion har jag något som till viss del liknar detta, men som snarare än fysiska skador rör mentala skador. För att avgöra om de samlade skräckupplevelser man tagit emot leder till att man förvandlas till en veritabel galning ska man med visst mellanrum slå ett "X"-slag. Ja, vad ska slaget heta? Det kan i det här sammanhanget vara av vikt att veta att den grundfärdighet som avgör rollpersonens skräcktåligheten (inte heller något bra namn) heter Själsstyrka.
Jag har några förslag:
-Dårslag, kul för stunden men fånigt i längren
-Skräckslag
-Psykslag
-Mentalslag
-Själsslag
...men är inte riktigt nöjd med något av det.
Alla förslag välkomnas
I Daimonion har jag något som till viss del liknar detta, men som snarare än fysiska skador rör mentala skador. För att avgöra om de samlade skräckupplevelser man tagit emot leder till att man förvandlas till en veritabel galning ska man med visst mellanrum slå ett "X"-slag. Ja, vad ska slaget heta? Det kan i det här sammanhanget vara av vikt att veta att den grundfärdighet som avgör rollpersonens skräcktåligheten (inte heller något bra namn) heter Själsstyrka.
Jag har några förslag:
-Dårslag, kul för stunden men fånigt i längren
-Skräckslag
-Psykslag
-Mentalslag
-Själsslag
...men är inte riktigt nöjd med något av det.
Alla förslag välkomnas