Nekromanti Vad ska slaget heta?

Targon

Hero
I Eon finns det så kallade Dödsslaget, ett slag spelaren anmodas slå för att avgöra om han verkligen är på väg att kola eller inte på grund av de samlade skador som han tagit emot.

I Daimonion har jag något som till viss del liknar detta, men som snarare än fysiska skador rör mentala skador. För att avgöra om de samlade skräckupplevelser man tagit emot leder till att man förvandlas till en veritabel galning ska man med visst mellanrum slå ett "X"-slag. Ja, vad ska slaget heta? Det kan i det här sammanhanget vara av vikt att veta att den grundfärdighet som avgör rollpersonens skräcktåligheten (inte heller något bra namn) heter Själsstyrka.

Jag har några förslag:
-Dårslag, kul för stunden men fånigt i längren
-Skräckslag
-Psykslag
-Mentalslag
-Själsslag
...men är inte riktigt nöjd med något av det.

Alla förslag välkomnas

DODswe4

Hero
Sinnesnäraro (slag)

felen jag kan se i några av dina förslag är att dom kanske ska användas till annat, Psy slag kan ju vara om man använder psy besvärjelser, skräck slag direct handling när man står inför något stort och farligt.

Targon

Hero
Psy slag kan ju vara om man använder psy besvärjelser
Nope, en helt annan egenskap styr det.

skräck slag direct handling när man står inför något stort och farligt.
Alldeles riktigt. Begreppet Skräckslag bör undvikas för att inte blanda ihop två helt olika saker.

DODswe4

Hero
Med tanke på att psyslag inte används till "magi", antar ajg att det kan användas relativt bra, det vill säga om man inte splear många rollspel och det förekommer över allt annat i annan betydelse

Rising

Vila i frid
chockslag
traumaslag
kollapsslag
sammanbrottsslag
neurosslag
rädslaslag

...eller ngt helt annat. Det behöver ju inte sluta med -slag heller.

Foggmock

Myrmidon
Save vs. Psykbryt (man säger åt spelarna att slå mot psykbryt)
Kollislag
Psykosslag
Save vs. Mental Stabilitet (man säger åt dem att slå mot Mental stabilitet, som alltså kan användas som ett värde som minskar likt CoC's Sanity.)
Ångestslag