TobiasEkwall
Swordsman
Vi har just spelat klart en ur-varselklotet-kampanj och pratade om vad vi ska spela här näst.
Valet blev fantasy, gärna mer "nu ska vi ut på äventyr" än "mörker, hovintriger och politik"
Min ena tanke är svärdets sång, det gillar jag, jag har det o h det är bra. Min andra tankar är något åt osr hållet och där har jag sämre koll. Så vad finns det som passar min önskemålslista?
Lätt att få tag på, gärna online
Inte allt för Gonzo
Inte för segt och komplext (DnD faller på det)
Inte allt för avskalat, lite specialförmågor, folkslag och klass är kul
Det ska vara kul att levla (det måste inte vara levels, men man ska bli coolare över tid)
Bra reseregler är ett pluss
Gärna billigt eller gratis
Sen är jag verkligen ingen DnD purist, det måste inte vara en härledning till gammel-dnd, det gör inget om det är det, men ett bra spel med tärningspölar, procentslag, dra-kort-mekanism eller vad som helst är också intressant
Tack på förhand!
Valet blev fantasy, gärna mer "nu ska vi ut på äventyr" än "mörker, hovintriger och politik"
Min ena tanke är svärdets sång, det gillar jag, jag har det o h det är bra. Min andra tankar är något åt osr hållet och där har jag sämre koll. Så vad finns det som passar min önskemålslista?
Lätt att få tag på, gärna online
Inte allt för Gonzo
Inte för segt och komplext (DnD faller på det)
Inte allt för avskalat, lite specialförmågor, folkslag och klass är kul
Det ska vara kul att levla (det måste inte vara levels, men man ska bli coolare över tid)
Bra reseregler är ett pluss
Gärna billigt eller gratis
Sen är jag verkligen ingen DnD purist, det måste inte vara en härledning till gammel-dnd, det gör inget om det är det, men ett bra spel med tärningspölar, procentslag, dra-kort-mekanism eller vad som helst är också intressant
Tack på förhand!