Jag klarar mig utan indie-coolhets-poängen och erkänner att jag verkligen gillar FiascoDet är ju poppis, så det är svårt att säga att det är dåligt. Jag tänker också att det ger den sortens spel som folk som vanligtvis föredrar tradspel förväntar sig om enkvällars samberättande: Lite tokroligt underhållande utan större djup. Men framförallt bör man ju spela det så att man kan klaga på det för att vinna indiecred. Det är lite indievärldens DnD: Man kan visa hur cool man är genom att säga att det populära spelet är dåligt och att de här andra spelen som ”du antagligen inte hört talas om” är mycket bättre.
Nä inte OT alls, bra med input på tipsenJag klarar mig utan indie-coolhets-poängen och erkänner att jag verkligen gillar Fiasco
Även om jag tycker mekaniken är enkel och bra (och kanske speciellt epilog-montage) så är spelet helt beroende av ett kul playset för att sparka igång inspirationen och få till dråpliga situationer. "Touring Rockband" och "Main Street" (eller vad intro-playset:et nu heter i regelboken) blev toppen för oss. Har sällan skrattat åt en AP-podd som när "Vi spelar rollspel" spelare Kors och tvärs i Äppledalen . Samtidigt vet jag att "Boomtown" och "Dragonslayers" på sin höjd blev mediokra spelupplevelser när vi spelade dem.
Om man gillar Cohen-brödernas filmer så kan ett välskrivet playset verkligen fånga känslan i en historia om vardagliga människorna med dålig impulskontroll som hamnar i trassliga situationer, men jag tror inte det blir lika roligt med vilket playset som helst.
(sorry för OT!)
Boomtown på tre blev en mörk tragedi när jag spelade (första gången jag körde Fiasco), och jag har också lite ljumna minnen av Dragonslayers.Samtidigt vet jag att "Boomtown" och "Dragonslayers" på sin höjd blev mediokra spelupplevelser när vi spelade dem.
Såg att jag missat att kika på detta (hade bara läst companion´s regler och inte playset:en). Skummade igenom det och det där skulle nog kunna bli hur bra som helst Tack för tipset!Ett playset som spårat ut på bra sätt mer pålitligt är Regina's Wedding.
Ja om inte annat så känns det som att det hör till allmänbildningen. Jag ska bara se vad spelsällskapet säger ocksåJag är glad att du, trots lite motvind, tog med Fiasco på listan .
Tack för tipsen!Skulle säga att bry er inte om Mountain Witch med tre kring bordet, fungerar bäst med fler än så och det kräver nog ialf tre fyra spelmöten.
Trollbabe är enskilda äventyr från gång till gång men det stora komma nog faktiskt när man spelar igen och igen, men det kan ske lite då och då när någon inte kan vara med. Så passar rätt bra att återkomma till de gånger inte alla är med.