Sant, fast Svärdets sång och Coriolis behöver läsas utifrån att förstå och förbereda handlingen?Inkognito;n299180 said:Bland dessa skulle jag säga Noir. Läs reglerna iaf, och skapa en RP!
Coriolis sparar du tills ni tänkt spela det såklart!
Svärdets sång kräver, pga sin ”old school look” att du inväntar boxen!
Ja, jag är i lite samma dilemma - hyllmeter med fantastiska rollspel att läsa (och spela) men tiden räcker inte till. Varje gång jag läser ett nytt så blir jag inspirerad att vi ska spela just detta, så jag måste passa mig och hålla mig till ”ämnet”. Så Coriolis får vänta i min hylla tills vi är klara med Mutant År Noll (där jag för övrigt såg Grå döden dimpa ned som pdf plötsligt igår! Ytterligare ett till din lista kanske? )Henke;n299184 said:Sant, fast Svärdets sång och Coriolis behöver läsas utifrån att förstå och förbereda handlingen?
Hahaha du har så rätt. Jag avbröt faktiskt pågående genomläsning av Svärdets sång för att läsa Grå Döden.Inkognito;n299233 said:Ja, jag är i lite samma dilemma - hyllmeter med fantastiska rollspel att läsa (och spela) men tiden räcker inte till. Varje gång jag läser ett nytt så blir jag inspirerad att vi ska spela just detta, så jag måste passa mig och hålla mig till ”ämnet”. Så Coriolis får vänta i min hylla tills vi är klara med Mutant År Noll (där jag för övrigt såg Grå döden dimpa ned som pdf plötsligt igår! Ytterligare ett till din lista kanske? )
Lite förvånad att du inte föreslog Black Madonna eller Taroticum... Det kanske också blev censurerat?Big Marco;n299258 said:Noir givetvis. Det är dels en tegelsten, dels ... (Censurerat av Sanningsministeriet).
Nu slog det mig när jag såg din reply. Ökenros har jag inte hunnit läsa heller!Summerland är fantasieggande och läskigt. Väl värt tiden det tar att läsa.
Det är snabbläst om inte annat.Nu slog det mig när jag såg din reply. Ökenros har jag inte hunnit läsa heller!
Jag antog att Dirty secrets var ”of the black hand”Blades för att det är intressant att se hur mycket PbtA böjs och kan se ut.
Bliss Stage för tonåringar, angst, drömmechas och aliens.
The Shadow of Yesterday för att det dels är ett jäkla fint regelsystem, dels för att Near faktiskt är oförtjänt bortglömd som setting och dels för att TSoY får alldeles för lite credd för hur bra den förmedlar sin värld och håller sig på en fantastiskt lagom detaljnivå.
In a Wicked Age för att det är fantastisk läsning. Sen inte alltid en greppar allt av bara boken. Men minns den som att det var ett skönt flyt rakt igenom.
Dirty Secrets för att det antagligen fortfarande är det bästa rollspelet om en vill åt klassisk gammal noir-stämning.
Det här har jag svårt att tro på, men i övrigt håller jag med dig!Dirty Secrets för att det antagligen fortfarande är det bästa rollspelet om en vill åt klassisk gammal noir-stämning.
Tack för tipsen. Dirty Secrets kom jag på att jag hade läst. Mycket är bra där, men mekaniken med "crime grid" kunde jag gärna varit utan.Dirty Secrets för att det antagligen fortfarande är det bästa rollspelet om en vill åt klassisk gammal noir-stämning.