Nekromanti Vad skall man göra om ens DM suger ?

anth said:
Ett tips är att föra fram det som positiv/konstruktiv kritik:
"Jag skulle tycka det var roligare om vi inte använde så mycket speltid till resande/värdshus"
Detta!

w176

Förlorad dotter
Nu är det här inte ett råd om hur du ska hantera ditt situation, men...

Det är i min erfarenhet att ha en riktigt dålig spelledare som får många att själv börka spelleda.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
w176 said:
Det är i min erfarenhet att ha en riktigt dålig spelledare som får många att själv börka spelleda.
Jo.

Till Captn Satan:
Är du säker på att den här personen VILL spelleda? Eller tog hon bara på sig rollen för att fylla i glappet? Jag hamnade ofta i situationen för att om jag inte spellede så spelades det helt enkelt inte. Annars gillar jag normalt sett inte att spelleda. Jag vill spela. Om personen inte vill spela så förändrar det ju förvisso inte situationen, du gillar fortfarande inte spelandet, men det kan vara värt att ta upp i så fall och disskutera dels om ni kan göra spelandet roligare för er men också spelledandet roligare för spelledaren. Eller så finns det kanske någon annan bland er som kan tänka sig att spelleda? Eller så kan ni kanske turas om?

Necross

Swashbuckler
Troberg said:
Edit: Rollspel är en deltagaraktivitet, inte en åskådaraktivitet. Man har ett delat ansvar att det ska bli bra.
Absolut. Om man inte kan resonera om det här (eller om de andra kanske är nöjda?) bör du nog se dig om efter en annan grupp.

Capt Satan

Veteran
Tackar allihopa för att Ni delar med Er av era tankar och ideér om hur man skall hantera denna något delikata situation. Får se hur utfallet blir framöver,återkommer då med resultatet. Vill ngn diskutera detta ämne vidare IRL så kommer jag att finnas på Gohconpuben imorgon kväll. Hur känner man igen mig då ? (ref annan string på rollspel.nu)Kolla efter snubben som har CHA 16+ ;)och lirar ngt boardgame.

Ciao