.113
Swashbuckler
Warhammer fantasy battle ska det spelas om nån dag, första spelet på väldigt länge
Grattis! Med tanke på situationen så kan gott rollspel vänta. Lycka till och hoppas allt går bra!Henke;n287447 said:Inte säkert att det blir mer än idag för min del. Väntar tillökning i början på augusti vilket lika gärna skulle kunna bli nu i juli så då lär allt spelande få stryka på foten ett tag
Tackar! Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre . Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen"Minimoni;n287552 said:Grattis! Med tanke på situationen så kan gott rollspel vänta. Lycka till och hoppas allt går bra!
Ja grattis till trean och bra jobbat med rollspelsintroduktionen!Henke;n287635 said:Tackar! Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre . Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen"
Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.Henke;n287635 said:Tackar! Eftersom det dessutom är #3 så är risken överhängande att jag får assistera med annat. På den ljusa sidan så har jag förhoppningsvis en helt egen spelgrupp här hemma när de blir lite äldre . Har redan introducerat 5-åringen i "Äventyr" och "Döda Skogen"
Dessvärre inte. Västkusten...Feuflux;n287639 said:Ja grattis till trean och bra jobbat med rollspelsintroduktionen!
Jag behöver fler spelnördiga småbarnspappor i bekantskapskretsen. Du råkar inte bo i Linköping?
Kul att du fått med båda på spel. Vår 5-åring har även fått lite andra rollspel för barn och Döda Skogen blir jag tvungen att censurera lite grann. Som du säger så gäller det att lägga det på en enkel nivå.Minimoni;n287682 said:Super! Jag har börjat introducera rollspel till min dotter som är sju år och min son som är fyra. Självklart är det rollspel på en väldigt enkel nivå, men dottern älskar att vara magiker och sonen vill vara riddare. Vi har spelat några extremt simpla äventyr som går att spela på 30 minuter, det har delvis ersatt eller kanske blivit en komplettering till att jag läser sagor för dem.
Så jag tror starkt att på rätt sätt så kan man introducera rollspel tidigt och få det att vara en levande saga där barnen är hjältarna.
Det var också kul att se att du använder ”Döda skogen”, jag använder nämligen själv det äventyret som bas när jag spelleder för mina barn!
Än en gång grattis och ha en bra sommar!