android_iv
Warrior
Så tanken med tråden är: vad skulle du vilja uppleva om du var man istället för kvinna (eller tvärtom). Så vill jag be alla att tänka efter och helst inte slänga ur sig ett slentrianmässigt "Om jag var kvinna skulle jag vara hemma och leka med mina tuttar hela dagen" (citat från film med Steve Martin (eller Leslie Nielsen, blandar alltid ihop dem)); om nu inte det är det du VERKLIGEN VERKLIGEN vill uppleva.
Som kvinna skulle jag vilja uppleva:
* känslan av att bli masserad och smekt (rygg, vader, mage, armar, rubbet). Av något skäl tror jag att det känns annorlunda som kvinna (mer underhudsfett?). Jag skulle vilja känna hur det känns om någon masserar/smeker mina (kvinno)bröst (de har en så märklig konsistens, jag undrar hur de känns för den som bär dem).
* hur det är att ha sex. Att en annan människa faktiskt rör sig 'inuti' mig (next stop: gaysex). Hur känns det att ha en fitta, hur känns det när den berörs?
* att vara med barn. Att det finns en liten bäbis i magen tycker jag är helt otroligt, overkligt och absurt. Jag undrar verkligen hur det skulle kännas att ha en annan människa växa inuti mig. magic!
Inser nu att min "lista" blev väldigt fysisk. Kanske just för att det är de enda olikheter (vad gäller intryck) mellan könen som jag kan förstå. Sedan finns det saker som kunde vara intressant/nyttigt att uppleva, men som jag inte riktigt kan kategorisera som "känsla".
Har en vag aning om att denna tråd inte kommer bli så mycket av en tråd. Men, vad skulle du vilja uppleva om du (magsikt) bytte kön?
Som kvinna skulle jag vilja uppleva:
* känslan av att bli masserad och smekt (rygg, vader, mage, armar, rubbet). Av något skäl tror jag att det känns annorlunda som kvinna (mer underhudsfett?). Jag skulle vilja känna hur det känns om någon masserar/smeker mina (kvinno)bröst (de har en så märklig konsistens, jag undrar hur de känns för den som bär dem).
* hur det är att ha sex. Att en annan människa faktiskt rör sig 'inuti' mig (next stop: gaysex). Hur känns det att ha en fitta, hur känns det när den berörs?
* att vara med barn. Att det finns en liten bäbis i magen tycker jag är helt otroligt, overkligt och absurt. Jag undrar verkligen hur det skulle kännas att ha en annan människa växa inuti mig. magic!
Inser nu att min "lista" blev väldigt fysisk. Kanske just för att det är de enda olikheter (vad gäller intryck) mellan könen som jag kan förstå. Sedan finns det saker som kunde vara intressant/nyttigt att uppleva, men som jag inte riktigt kan kategorisera som "känsla".
Följande tankeexperiment hade också varit intressant. Om jag hade levt under precis samma förhållanden, med den enda skillnaden att jag föddes tjej istället för pojke, vilka skillnader hade det blivit och på vilka sätt hade jag uppfattat världen annorlunda? Egentligen omöjligt att säga, men ändock intressant.