Dr_Dängrot
Myrmidon
Orcher - De grönaGrönskinn
De grönjävliga
Grön röra
Undertitel: I Gretas tjänst
Orcher - De grönaGrönskinn
De grönjävliga
Grön röra
Ja har vabat för mycket.Svårt att hålla det seriöst?
Jag slänger ur mig några saker. Inga jag tycker egentligen är bra, men kan tjäna som inspirationsmaterial.Som jag skrev tidigare; jag tänker mig att Orcher inte är onda per se, enbart skapade med ett ont syfte och att den "häxmästare" som skapat dem omkullkastats för X antal århundraden sedan och att orcherna sedan dess spritts för vinden.
Nu kallar dock X antal andra häxmästare på dem.....eller kanske enbart Y? Jag tänker mig att den ondskan ligger i deras DNA och att de är skapta för ETT ändamål, och det är krig, vilket gör att de är som de är, vilket gör det svårt att INTE plundra och bränna.
D. Ingen vet, även om A/B ovan förekommer som myter.Hur tycker vi kring detta?
Det känns väl som helt fel ände att börja i? Om spelet handlar om orcher så bör man ju börja med att fundera ut hur man vill ha orcherna. Sedan bygger man eventuellt en värld runtomkring som passar med den orchbilden.D. Ingen vet, även om A/B ovan förekommer som myter.
Eftersom vi inte vet nåt om världen i övrigt blir det liksom svårt att hänga upp det på bara namnet Häxmästaren.
Först när det finns en stomme till världsbyggnad/historia/skapelseberättelse att jobba med, kan man ju försöka malla in orcherna och de andra individerna i världen i den.
//EvilSpook
Hey! Det där är ju min käpphäst!Det känns väl som helt fel ände att börja i? Om spelet handlar om orcher så bör man ju börja med att fundera ut hur man vill ha orcherna. Sedan bygger man eventuellt en värld runtomkring som passar med den orchbilden.
Lean OrcToyota-modellen. Fråga varför 5 gånger först.
Det är bara lösa tankar som plöjs ned.Det känns väl som helt fel ände att börja i? Om spelet handlar om orcher så bör man ju börja med att fundera ut hur man vill ha orcherna. Sedan bygger man eventuellt en värld runtomkring som passar med den orchbilden.