Björn den gode
Swashbuckler
Jag har lovat att hålla en pythonkurs för kollegor i ett intiativ där vi växlar mellan chatGPT, Qlik, RPA och så python då. Jag skulle nu behöva något riktigt exempel som folk kan bli inspirerade av att leka med själva, som exempel så visade hen som höll i Qlik hur man kan visualisera hur inflationen påverkar en själv genom att ladda ner sina kvitton från kivra, läsa in dom i Qlik och sen visualisera hur varorna just du köpt påverakar.
Jag skulle vilja göra något liknande men har svårt att komma på en bra idé, kriteriern är väl typ att det ska vara hyfsat intressant (för IT-människor i 30+ åldern), helst inte gå att göra eller göra lättare i Qlik/PowerBI eller med RPA, och plus är om det snarare är något som handlar om data än att sätta upp en webserver eller så, mest för att jag själv kan den biten bättre.
Vad hade ni velat lära er att göra som en kul grej i vardagen?
Jag skulle vilja göra något liknande men har svårt att komma på en bra idé, kriteriern är väl typ att det ska vara hyfsat intressant (för IT-människor i 30+ åldern), helst inte gå att göra eller göra lättare i Qlik/PowerBI eller med RPA, och plus är om det snarare är något som handlar om data än att sätta upp en webserver eller så, mest för att jag själv kan den biten bättre.
Vad hade ni velat lära er att göra som en kul grej i vardagen?