Vad spelade ni 2020?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Spelade & spelledde: En hemgjord ockult piratkampanj under jan-feb 2020. Sedan satte corona stopp för allt spelande, eftersom flera i gänget är i högriskzonen.

Ezping Orm

Hero
Ganska uselt år i ren speltid. Föredrar definitivt att kunna träffas irl. Men den stora ljuspunkten har varit att min son och hans kompisar börjat spela, så mängden RP-skapande och spelsnack hemma har varit rekordhög. Det är också praktiskt med en superkreativ 8-åring som spottar ur sig fantastiska kampanjidéer flera gånger i veckan och som jag ofta kan kopiera rakt av till mina andra spelgrupper.

Spelat:
Den sjätte konfluxen (med hemmasnickrat regelsystem, tror jag?)

SL:
Mutant Genlab Alpha
Mutant Hindenburg
Svärdets Sång Bittermarken
DnD 5e Waterdeep Heist

Paal

Imaginär fantast
Spellett
Symbaroum
SvärdetsSång (delvis online)

Spelat
Ur Varselklotet
Mutant 2089
Coriolis (online)

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Spelledare:
DnD 5e, egen west marshes grej
DnD 5e, Dragons of Icespire Peak
Symbaroum, Vilddjurets Märke
Alien, Chariot of the gods
Kopparhavets Hjältar, Svarta Ankan
Askhem, speltest

Spelare:
Burning Wheel
Svärdets Sång, äventyret Svavelvinter

Feuflux

omjonasson.se
Spelare:
Star wars edge of the empire
CoC
Ur varselklotet
Delta green

SL:
Trail of Cthulhu

dancodan

Swordsman
EON 4 - (DnDs Curse of Strahd-kampanj)
Kult, Divinity lost - ett tiotal hemmasnickrade äventyr baserade på CoC.
Vampire med sambon, one on one, adult style.
Neotech, Edge - Remoddad för att utspela sig i en svensk zombieapokalyps år 2020 samt några i riktig Neotechsetting med sambon, one on one (också adult style).

koraq

Swordsman
Intressant med ganska varierade spel som spelats.

Jag har inte spelar så många olika saker, men hållit igång saker under hela året.

SL:
Fordbidden Lands - hexcrawling i den officiella världen som jag tonat ner ordentligt och fyllt på med gamla D&D sites. Rullade på under större delen av året varannan vecka förutom sommaruppehållet.
Call of Cthulhu Sverige - Seans i Stockholm. Pågående sedan i oktober.

Spelare:
Savage Worlds Supers - onlinespel med spelledare i USA och spelare utspridda i Europa och USA. Rullade på under större delen av året, men många inställda speltillfällen.
Unknown Armies - one shot under onlinekonvent arrangerat av fans av podden The Good Friends of Jackson Elias.

Köpt och planerat och inte kommit till skott med:
Flera olika spel...

DanielSchenström

Swashbuckler
2020, året som vi alla vill minnas...

Jag spelledde Dungeons & Dragons 3.5 i en egen värld invaderad av kaosvarelser (de ger upphov till spontana mutationer i allt material när de vidrör det). Motsvarande 5 vanliga äventyr kan man nog säga.
Jag spelledde även D&D 5 i en egen värld inspirerad av Masters of the Universe och japanska tvspelsrollspel. Där blev det 2 äventyr.
Ungefär 24 spelmöten, vilket är lite för att vara mig, men vi hade en del sjukfrånvaro under året. Gissningsvis ligger jag runt 60 spelledda möten om året i den gruppkonstellation vi har nu.

Jag spelade Mutant år 0, de två sista delarna i robotdelen satt i Helium.
Jag spelade även ett sista äventyr i en Infinitykampanj.
Sen blev det ett och en bit av ett äventyr i Eclipse Phase, innan jag kände att jag ville hoppa av tills jag förstod världen. Jag spelar för första gången i mitt liv en upplyft val (den minsta, kommer ej ihåg vad den heter).
I Cyberpunk 2020 blev det två äventyr varav det sista ledde till ett abrupt slut för en lovande karriär som protestsångerska.
Sen spelade jag introäventyret från Dark Sunboken till D&D 4.

Enbart 10 spelmöten...

Så 34 spelmöten... Vi spelar vanligtvis 2 ggr per vecka så detta år har varit futtigt, och då har coronan inte inneburit något egentligt avbrott för oss. Får kompensera i år, vi har 10 spelmöten hittills.

Organ

Out of time, out of mind
Mitt 2020 var ur rollspelssynpunkt ganska kasst. Den Horror on the Orient Express-kampanj till CoC jag spellett sedan årskiftet 18/19 och som i skrivande stund är uppe i ett femtontal speltillfällen har sedan i somras legat på is tills man kan träffas som folk igen. Frågan var uppe inom gruppen om vi skulle gå över till distansspel men det röstades unisont ner då stämningen skulle blivit lidande till den milda grad att vi hellre väntar.

Räddningen har emellertid varit den Svärdets sång-kampanj jag deltar i som spelare och vars upplägg och stämning funkar bra att köra på distans. Den har rullat på under året med spel ungefär varannan vecka via Roll20.

Som SL:
  • Alien - Hope´s Last day + två egenskapade äventyr, totalt omkring 7 spelmöten.
  • Forntid - En berättelse om skapelsen av världen och om gudarnas interaktioner med varandra och de varelser de skapat. Mycket samberättande.
  • WFRP 4th Edition - Egen kampanj i Bretonnia, enbart 3 spelmöten innan COVID-19 gjorde att vi valde att isade den.
Som spelare:
  • Call of Cthulhu - Okännt namn
  • Hjältarnas tid - Egen värld som vi byggt upp delvis tillsammans under spelmöte 0 och 0.1.
  • Alien - Chariots of the Gods
  • Delta Green - Känner ej till namnet på äventyret eller om det är köpt.
  • Yellow King - Äventyr som utspelar sig i nutid i New Yor, vi håller på att avrunda introduktionen av huvudpersonerna.
  • Mage the Ascenscion - Efter murens fall

Last edited: