Nekromanti Vad spelar du just nu?

Christoffer

It's all pig.
Burning Wheel i Altdorf med Måns över forum, precis som Måns säger, väldigt intensivt just nu, och det vore väldigt roligt att lyfta det till forumet för ett om spelet snack.

Apocalypse World med Måns och Simon över GDocs, Simon som MC. Sjukt roligt, dramatiskt och grymt. Jag spelar en av mina absoluta favoritkaraktärer all time och har grymt roligt.

Showdown med DeBracy, är avklarat men jag vill ändå lyfta det hit. Det var väldigt intensivt, dramatiskt och roligt. Ska skriva ihop en spelrapport när jag får lite tid över.

Christoffer

It's all pig.
NilsH said:
På sistone har det blivit lite väl lite rollspel, men hoppas på Changelling snart, och skulle vilja tvinga min partner att prova Trollbabe med mig
Det är så sjukt intressant att typ 90% av alla APs jag läser om Trollbabe, är just mellan partners. Jag har själv tänkt tanken många gånger, jag vet inte dock vad det är i Trollbabe som gör just detta. :gremsmile:

android_iv

Warrior
Spelar för tillfället lite olika. Det senaste har varit:

Mutant: UA med Version Nolls regelsystem.
Jag gillar det skarpt. Det är något med världen som ger en så schysst känsla och jag har haft kvar riktiga "sago-bilder" (mörka och skitiga men trevliga) i huvudet efter flera spelmöten.

Dragon Age
Två spelpass än så länge. Gemytligt fantasy med mer eller mindre hederligt äventyrande. Min stadsalviska rogue/bard är en bra motvikt till alla mörka och elaka rollpersoner jag spelar annars.

Cold City:
Jag spelleder en grupp på tre. Två spelpass än så länge. I början hederligt detektiv-arbete som kommer leda de glada längre och längre in i ett träsk av konspirationer, inbördes stridigheter och makt-fraktioner. (Siktar på något mer fisktank-aktigt med lagom mycket förberedelser. Funkar ganska bra).

Mer sällan:

Rogue Trader med Version Nolls regelsystem:
Nu var det ett tag sedan vi spelade. Troligen kommer spelformen ändras ganska mycket (i min smak troligen till det bättre). Istället för fokus på enskilda mäktiga befäl, one-shots liknande med olika delar från den 20.000 man starka besättningen på skeppet Phobos. Inspiration från Trakoriens skuggspel, eller nått. Vi får se vad SL kokar ihop, but me like.

Kult med Noirs regelsystem.
Var sjukt länge sedan det spelades nu. Det var en bra kampanj, med shyssta karaktärer och det känns som att reglerna funkar bra.

Ja, så kan ni ju gissa vem jag spelar det mesta med...
Sjunde inseglet said:
På spelledarfronten ser det ut så här:

Igång:

Mutant med Version Nolls regler - i Muskö med Deadwood-känsla.

Dragon Age RPG - Mörk fantasy med action och moraliskt komplicerad problemlösning.

Rogue Trader - En intrigfokuserad sjärnfararkampanj med moddade Version Noll-regler som håller på att evolveras till något nytt och annorlunda.

På gång:

Drakar och Demoner Trudvang - Skriver på nästa äventyret i Trudvang-kampanjen. Rollpersonerna är förrymda trälar på väg hem genom Osthem till byn de föddes i. Jag har moddat stridssystemet under en två månaders paus så att det blir snabbare och coolare(resultatet går att hitta här!).

Kult - Konspiratorisk Kultkampanj med Noirs regler. Rollpersonerna har vid det här laget så invecklade förhållanden till varandra att det har blivit knepigt att introducera dem med varandra i äventyr. Vem vill umgås med en dödsmagiker som av misstag frammanar nefariter? Jag håller i vilket fall som helst på att fundera ut nästa äventyr. Temat blir rollpersonerna vs Illusionen.

På spelarfronten:

Spelar jag Cold City. Edgar Alan Sharpe är en brittisk agent som infiltrerade Gestapo under 2:a världskriget. Nu vet man inte vad hans lojalitet egentligen ligger...

GnomviD

Heresiark
Jag spelar med två grupper - en regelbunden och en lite då och då.

Med standardgruppen har vi börjat spela en fantasy/sailpunk-kampanj med Burning Wheel som jag spelleder (och som jag nämnt i en tidigare tråd). Den har vi efter tre spelade pass tyvärr fått lägga i kryostasis tills vidare, då en av spelarna försvinner. Vi har därför börjat spela walruz S.T.A.L.K.E.R.-hemmabygge på regelbunden basis. Vi har just satt ut från Skadovsk och gett oss in i den Oändliga skogen. VI är på väg till Tjernigov, där vi hoppas hitta en stalker som vet vägen in i Pripyat. Det är lite neotraddig trevlighet med en hel massa papperslappar.

Med den lite mindre regelbundna och erfarna gruppen spelade vi Dread för inte så länge sedan. Vi har nu kommit överens om att lämna indie-one shots för tillfället och ge oss på en första kampanj: Vildhjarta. Jag har ännu inte beslutat vilket regelsystem vi ska använda oss av.

vandraren

Swordsman
Nu lirar vi äntligen lite Gemini igen, efter att ha hoppat runt lite mellan Saga, Chronopia och en lodarkampanj i Eon.

Hittills är det awesome! Gruppen består av en godhjärtad ordensriddare, en inte lika godhjärtad inkvisitor, en spejare i kyrkans tjänst och en soldat med goda medicinska kunskaper. Den sista karaktären, Hertigen von Hister dog oturligt nog i ett gisslandrama på ett värdshus vid Orschilds gräns mot Ravarra. But he had it coming...