Nekromanti Vad spelar folk egentligen: en sammanställning

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,643
Location
Stockholm
Jag ska kolla om jag kan göra en vettig omröstning av detta! Då borde vi ju kunna lägga upp en varje månad, och sen sammanställa dem i slutet av året!

EDIT: Satan vad omständligt det blir om jag ska ha med alla olika varianterna. Men om det är gjort en gång borde det vara enklare nästa gång. Men det får vänta.

/Magnus
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Spellett: Star Wars Age of Rebellion, D&D5
Spelat: D&D5, Star Wars Edge of the Empire, Eon 4, Pathfinder, Paranoia, kompis hemmabygge.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,998
Location
Rissne
Spelat: Spelat? Öööööh... OK, om vi räknar Gothcon så har jag spelat Leviathan och Coriolis. That's about it.
Spellett: Kutulu.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,361
Location
Örebro
Spelat: Frontier Spirits (FATE), World of Darkness, Leviathan och Cypher system.
Spellett: Bortom: Lögnens slöja och Leviathan.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,255
Har spellett mitt DoD4-hack och nåt slags Mutant 2089-hack där jag tog ganska lätt på reglerna. Vad jag ska spelleda härnäst är oklart, det finns vissa som önskar sig Mutant Chronicles, men vi får la se ;)

Har spelat Järn och Star Wars D6. Blir snart lite Warhammer Fantasy Role Play.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,450
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Just nu ASOIAF RPG från Green Ronin. Jag spelleder just nu "Dragon's Hoard" som är en grym kampanj att spela och spelleda samt bygga vidare på för vidare äventyr i Westeros med omnejd.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,336
Location
Enköping
Om det är vad som spelats (och spelletts) senaste året: (A)D&D 5, GURPS 3, Traveller: The New Era, Mutant: Undergångens arvtagare, Numenera och Twilight 2000 2.

Om det finns folk som är statistikjunkies (som jag) så kan man kolla in min spelgrupps statistiksida och se vad som spelats år för år och lite annan bonusinfo: http://www.griffindesign.org/chronology.html
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,472
Location
Ludvika
DanielSchenström;n200033 said:
Om det är vad som spelats (och spelletts) senaste året
I skarpskyttens undersökning var det de tre senaste du spelat. Men det här är ju något lite mer ad hoc.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,014
Bifur;n199794 said:
Lite deprimerad av tråden om forumets eventuellla död
Hittade inget vid en snabb flukt i rollspel.nu forumet. Länk?

Edit: Nevermind, hittade Kjells tråd. Tack ändå
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,111
Location
Umeå
Hmm... bara Järn. Började i typ julas och kört en kampanj sedan dess.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,401
Hm, sedan senast har jag spelat Järn.
Spellett Mutant År Noll.
Förberett Cthulhu (system okänt)
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,449
Location
Malmö
Under senaste året har vi kört Eon IV, Western IV, Nights Black Agent, Rotsystem, Song of Ice and Fire RPG
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Sen i våras har jag:
Spelat: Eon IV, DoD, Star wars och konventsarr
Spellett: Järn
skulle vilja spela: KULT och Western
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,223
Location
Göteborg
OJ, har vi startat upp det här igen?

Under sommaren körde jag en session med Mutant: Genlab Alfa, sedan rann det ut i sanden.

Men nu under hösten har jag startat upp nya kampanjer i D&D5e samt Hjältarnas Tid, och båda förefaller livskraftiga.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,451
Jag har inte spelat något sedan början av 90-talet, men har varit spelledare till en del rollspel sedan intresset återuppväcktes:

1. Symbaroum - Jag leder två grupper (med visst överlapp) som kört Symbaroum vid totalt ett 10-tal tillfällen.

2. Tassar & Morrhår - Har blivit tre äventyr tillsammans med dottern.

3. Sagospelet Äventyr och Mutant: År Noll - Ett speltillfälle per spel. Till Äventyr körde vi en My Little Pony-variant, som yngsta dottern gärna spelar igen.

I bokhyllan har jag även Fantasy!, Järn och Sci-fi! som vi väl förmodligen kommer att spela framöver, plus att min sambo har köpt Svenska kulter. Har även ett ännu så länge hemligt rollspel som vi ska testa snart, men där råder strikt NDA från min sida :)
 
Top