Nekromanti Vad studerar du?

Storuggla

Champion
Re: Jobbtips!

"ja ägarna av erat bolag? :p"

... point taken. De glömde jag i mitt post-danconrus... :gremblush:

Storuggla, majs på en kobbe

Eksem

Champion
Jag läste tills nyligen vid Lärarhögskolan, men hoppade av. Jag ska istället arbeta med det jag tidigare utbildade mig inom, webb.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har knappt 1,5 år kvar på...

...gymnasielärarutbildningen i Linköping. Tanken är att jag ska undervisa i Historia och Samhällskunskap. Just nu är jag ganska sugen på att börja jobba, men jag hade kunnat tänka mig att återvända till universitet någon gång i framtiden om det vore möjligt.

magoo

Hero
Jag har studerat följande:

Fil kand miljö- och hälsoskydd (120 p)
Informatik 15 p
Företagsekonomi 10 p
Miljörevision och miljöledningssystem 10 p

Jag arbetar i en helt annan bransch än det var tänkt men jag har nytta av det mesta jag läst. Skulle jag börja om skulle jag försöka ta mig in på designhögskolan med inriktning mot industri. Det bor en uppfinnare i mig.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har läst ett år på civilingenjörsprogrammet i teknisk fysik och elektroteknik, en massa matematik (typ 140 poäng sammanlagt), en bit in i C-kursen i teoretisk filosofi (har uppsatsen kvar), kulturvetenskapligt basblock (motsvarar A-kurserna i historia, litteraturvetenskap, konstvetenskap och praktisk filosofi) och nu läser jag Praktisk filosofi B. Jag skulle inte ha något emot att läsa mer filosofi, mer litteraturvetenskap, svenska, allmän språkvetenskap, engelska, statsvetenskap, nationalekonomi, journalistik, grafisk formgivning... jag måste nog hålla med Ymir.

Och jag har ingen aning om vad jag ska bli när jag blir stor.

/Dimfrost

Saxifrage

Hero
Jag hade velat ha ett lite mer socialt jobb; gärna specifikt syssla med något som rör Östasien, min andra stora passion

Kan du inte bli en sådan där skön snubbe som går runt på ett museum med namnskylt och vet obehagligt mycket om varenda pryl som finns i hyllorna? Och säger saker som "notera den mycket intrikata mosaiken på nedre delen av svärdsfästet, den är typisk för Zhingzhang-periodens senare del..."

LukeFagwalker

Veteran
Jag går musikestetisk linje så förmodligen blir jag la bidragssnyltare eller metalgud.

annars funderar jag på Sammhällskunskapslärare, politiker, författare eller muskilärare alla med så mycket musik inknött som möjligt

Targon

Hero
Har läst en massa, både på grundnivå och forskarnivå, och det har faktiskt egentligen inte lett till mycket mer än att jag kan jävla mycket om senromersk kristendom. Det har nämligen visat sig att denna typ av kunskap inte ger speciellt mycket till brödfödan. För tillfället är jag nämligen arbeitslooooos. Som tur är har man en fru som skaffat sig en mycket smartare utbildning och som ser till att jag får min dagliga banan. :gremfrown:

Rickard

Urverk speldesign
"Kan du inte bli en sådan där skön snubbe som går runt på ett museum med namnskylt och vet obehagligt mycket om varenda pryl som finns i hyllorna? Och säger saker som 'notera den mycket intrikata mosaiken på nedre delen av svärdsfästet, den är typisk för Zhingzhang-periodens senare del...'"
Han är redan så på irckanalen #rpgonline. :gremsmile:

/Han som brukar läsa Ymirs diverse wikipedialänkar som han jämnt postar i kanalen

ostro

Veteran
dina betyg ska utan problem kunna hämtas antingen på dina gamla skolor eller från komunen där du gick. de har skyldighet att spara sådana dokument i minst tio år om jag inte har fel. vet inte hur många gånger jag har svängt förbi mitt gymnasium för att tigga en ny kopia för att jag varit dum nog att posta orginalet till div. skolor/jobb. Senast var förra våren. Då var det 4 år sedan jag hoppade av gymnasiet.

men om du nu tar examen ska det ju inte vara några probs.

-ostro

ostro

Veteran
Läser kulturpedagogik på kultur och kommunikationsprogrammet i gävle. Jag vill bli nån typ av kulturproducent. Lite luddigt kankse. jag vet inte. jag vill kanske kunna lite allt möjligt och tycker definitivt att 6 år på högskola räcker inte speciellt långt för att fylla mina behov.

- ostro

Nightowl

Champion
Bibliotekarie [ANT]

Men det är antagligen OT för jag är ingen framstående rollspelsförfattare.

Och det mesta har jag lärt mig genom att jobba med yrket.

Erik, studerar numera smutstvätt på sitt rum

Gordeg

Hero
Har gått sjukgymnastutbildningen (120 p) och beteendevetenskaplig grundkurs (40 p).
Kuriosa: Har upptäckt att naturvetenskapliga forskare och beteendevetenskapliga forskare kan ha helt olika syn på vad vetenskap är.

Gordeg

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag utbildade mig till expert på Mellanösterns historia efter 1945 för 20+ år sedan. Jag har aldrig jobbat inom fältet, bortsett från en rapport jag skrev åt FOA 1990.

MrG

Swashbuckler
Jag har examen som informtör och blandade studier i bl a media, filosfi och konst.

Blir ju nyfiken på Han vilken kull han läser i, plötsligt kanske jag kan komma med spelartips till dig... känner både studenter och lärare på den utbildningen :gremwink:

AEGIS PRIME

Swordsman
Magisterexamen i Marknadsföring, 2 årig inköpsutbildning, diverse kurser, allt från engelska till politk. Ligger väl på cirka 200 poäng på Högskolenivå.

Använder idag min marknadsföringsutbildning i viss utsträckning. Desto mer Inköp..

Rickard

Urverk speldesign
"Blir ju nyfiken på Han vilken kull han läser i, plötsligt kanske jag kan komma med spelartips till dig... känner både studenter och lärare på den utbildningen :gremwink:"
Ja, alltså. 2001 började jag utbildningen. Jag borde ha varit klar 2004, men har varit rejält slö.

/Han som vet att en lärare vid namn Niklas är rollspelare, då Han visade upp en Deadlandssida som projektarbete

MrG

Swashbuckler
Och så känns världen liten igen... (OT)

... då Niklas var nere och hälsade på och rollspelade hos mig i helgen :gremlaugh:
/Han som vet att en lärare vid namn Niklas är rollspelare,

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ingenting …

… just nu, men jag har studerat:

Redan på gymnasiet visste jag vad jag ville bli när jag blev stor, så jag gick en tvåårig grafikerutbildning (plus ett lärlingsår på Almqvist & Wiksell tryckeri).

Sedan har jag studerat praktisk filosofi (mest för att få kårleg) samt sovjetisk utrikes- och säkerhetspolitik i Uppsala.

Sedan ryckte jag upp mig och gick fyra terminer på Grafiska Institutet vid Stockholms universitet och utbildade mig till informationsproducent.