Presentation Vad svårt det är...

Doomfarer

Veteran
Hej alla glada.

Har efter många år borta från rollspel (om man bortser från dataspel) äntligen insett att jag har egentid igen. Så nu jäklar!

Började spela Dungeons & Dragons i mitten på 80-talet och spelade massor av rollspel (mest olika former av DnD och RoleMaster) fram till mitten av 90-talet. Efter det har det mest blivit brädspel och dataspel. Men suget efter riktigt rollspelande har aldrig försvunnit.

Gillar både att spela och att spelleda, men är nog bättre på att spela (mindre dålig?). Spelar det mesta, men hellre levelbaserad high fantasy än att leta rovor i ett dystopiskt landskap.

Den svåra biten, hur presenterar man sig på ett roligt, trevligt sätt? Ska man ha sin riktiga bild, eller är det coolare med Saurons öga etc?

Så om någon letar spelare i Lundatrakten eller online är jag gärna på.

Slänger in en bild på mig själv när jag såg glad ut, bara därför att.

Edit: Paul Heldrup heter jag förresten. Skulle nog börjat med det. :)

Attachments

zonk

muterad
Välkommen till forumet!

Är oxå i Lundatrakten men är inte i startgroparna med grupp just nu (tid o ork..)

Jag har en liten discord för spel i Malmö/Lund där det dragits igång en del grupper, häng me vetja! Ett tag körde vi one-shots med roterande gäng, hoppas dra igång det snart igen!

ingels

Investigator
Hjärtligt välkommen, finns väl en rollspelsfestival som brukar hålla till i Lund har jag fått för mig? Inte för att man letar så mycket rovor i Call Of Cthulhu men det finns en hel del baserat i och omkring Lund i den Svenska Call Of Cthulhu om du inte känner för att slås mot drakar och demoner 😉

Du bor nog på ett rätt bra ställe om man vill börja om med rollspelande med andra ord.

Last edited: